حضور ۷۰ ناشر در نمایشگاه مصلی اردبیل
کد خبر: 3814103
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲

حضور ۷۰ ناشر در نمایشگاه مصلی اردبیل

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی مصلای اردبیل گفت:۷۰ ناشر با سه هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب مصلی اردبیل حضور دارند.

حضور ۷۰ ناشر در نمایشگاه مصلی اردبیلمحمدرضا توانا معاون فرهنگی مصلای اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه برنامه ترتیل‌خوانی جزء بزرگ‌ترین برنامه مصلی است که به صورت زنده از شبکه سبلان پخش می‌شود، افزود: روزانه نزدیک هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر در این مراسم شرکت می‌کنند و گاها جمعیت به ۳ هزار نفر نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم این برنامه‌ها رونق یابد باید یک سری برنامه‌های جانبی نیز در نظر گرفته شود، افزود: جوایزی برای شرکت کننده‌ها در مراسم جزخوانی در نظر گرفته ایم که روزانه قرعه کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و کربلای معلا را برای شرکت کنندگان اجرا می‌کنیم.

 توانا با اشاره به اینکه امسال مجموع این برنامه ها تحت عنوان «جشنواره خدا در زندگی انسان » در مصلای اردبیل برگزار می‌شود، افزود: برنامه ای تحت عنوان «زندگی به رنگ خدا » با حضور کارشناس برنامه حجت الاسلام و المسلمین عزیزی از اساتید اردبیلی مقیم قم هر ساله در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که این کارشناس در رابطه با بحث خانواده، موضوع تربیت دینی فرزندان، فرزند پروری و مهارت های قبل از ازدواج و مهارت هایی که یک زن خانه دار به آن احتیاج دارد سخنرانی می کند.

 معاون فرهنگی مصلای اردبیل ادامه داد: چون بخش زیادی از مخاطبان ما در مصلا ها نوجوانان هستند کارشناس متخصص تربیت کودک و نوجوان برنامه ای تحت عنوان «نوجوانان مهدوی و نشاط معنوی »را هر روز ظهر با طرح و ویژگی‌های خودشان در مصلی برگزار می‌کنند.

وی برگزاری کرسی های پاسخگویی به شبهات و پاسخگویی به گفتمان‌های دینی تحت عنوان راه بندگی را در مصلای اردبیل عنوان کرد و افزود: در این برنامه مبلغان دینی جلساتی را به صورت نشست های گفتمانی برگزار می کنند ،همچنین بحث غرفه‌های پاسخگویی به احکام شرعی هر روز ظهر توسط یکی از علما برگزار می شود.

 توانا برپایی نمایشگاه کتاب را با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقران و برخی از نهادهای فرهنگی در مصلای اردبیل  یادآور شد و افزود: در این نمایشگاه سه هزار عنوان کتاب و نزدیک ۷۰ ناشر حضور دارند.

انتهای پیام

captcha