زکات باید صرف امور ترویجی دین اسلام شود
کد خبر: 3814150
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

زکات باید صرف امور ترویجی دین اسلام شود

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: زکات باید صرف اموری برای ترویج دین اسلام شود و دولت نباید از محل زکات کارهایش را انجام دهد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست شورای زکات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه زکات باید صرف اموری برای ترویج دین اسلام شود، گفت: دولت نباید از محل زکات کارهایش را انجام دهد.
وی افزود: زکات از وجوهات شرعی است و اگر پرداخت شود فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند.
آیت‌الله علما تصریح کرد: زکات باید صرف ساخت مسجد و امروی که مربوط به ترویج دین است شود و همچنین زکات باید برای کمک به نیازمندان و فقرا و بیماران هزینه شود.
امام جمعه کرمانشاه به اهمیت زکات در اسلام اشاره کرد و افزود: دولت نباید از محل زکات کارهایی که انجام آن مربوط به دولت است را انجام دهد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های امیرالمؤمنین(ع) توجه به فقرا و نیازمندان بوده و ایشان همواره به نیازمندان توجه داشته‌اند و این امر سبب مخالفت سران وقت با امام علی(ع) شد اما ایشان برای کمک به نیازمندان از تلاش دست برنداشت و تقسیم عادلانه بیت‌المال بین فقرا اولویت ایشان بود.
وی گفت: تشکیل کمیته امداد در بهبوهه اول انقلاب نشان از توجه امام(ره) به فقرا را می‌رساند.
امام جمعه کرمانشاه افزود: خدمت به فقرا و نیازمندان بالاترین خدمت است و هرچند خدمت کنیم بدون شک نتیجه آن متوجه کل جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha