اطاعت از مستکبران جهانی، بت‌پرستی مدرن است
کد خبر: 3814176
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم:

اطاعت از مستکبران جهانی، بت‌پرستی مدرن است

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه گفت: بت‌پرستی مدرن، اطاعت از مستکبران جهانی در برابر دستور خداست، همان کاری که امروز حاکمان مزدور برخی از کشورها مانند عربستان انجام می‌دهند و بخاطر خودخواهی آمریکا به یمن مظلوم حمله می‌کنند، این بت‌پرستی مدرن است که باید بت‌ها را شکست.

بت پرستی مدرن، اطاعت از مستکبران جهانی استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، امروز دوم خردادماه در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به سوره مبارکه انبیا بیان کرد: سوره انبیا مربوط به زندگی انبیای الهی است و خداوند در این سوره از 16 پیامبر بزرگ همچون موسی(ع)، حضرت لوط، یعقوب(ع) و حضرت نوح یاد کرده و در این سوره به زندگی حضرت ابراهیم(ع) نیز اشاره شده‌است.

وی با اشاره به«وَلَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ رُشْدَهُ مِنْ قَبْلُ وَكُنَّا بِهِ عَالِمِينَ إِذْ قَالَ لِأَبِيهِ وَقَوْمِهِ مَا هَذِهِ التَّمَاثِيلُ الَّتِي أَنْتُمْ لَهَا عَاكِفُونَ؛ انبیا/51و52» گفت: خداوند متعال در این آیات به بت شکنی حضرت ابراهیم اشاره می‌کند؛ خداوند می‌فرماید ابراهیم خطاب به عمویش فرمود: چرا برای این مجسمه‌های بی ارزش طواف می‌کنید؟ و آن‌ها پاسخ دادند: این مجسمه‌ها میراث پدران ما هستند و ما نیز مانند پیشینیان خود بندگی می‌کنیم، سپس ابراهیم فرمود: هم شما و هم پدرانتان در گمراهی هستید.

حاج ابوالقاسم افزود: بت‌پرستان سخن حضرت ابراهیم را شوخی تلقی کردند اما ابراهیم به آنان فرمود: خداوند شما کسی است که آسمان‌ها و زمین را آفریده و به خدا قسم برای بت‌های شما نقشه‌ای خواهم کشید؛ به گفته مفسرین در شبی که تقریبا شهر خلوت بود حضرت ابراهیم بت‌ها را شکست به جز یک بت بزرگ، و تبر خود را بر دوش بت بزرگ گذاشت، زمانی که بت پرستان با این صحنه مواجه شدند هرکدام برای مسبب این کار گمانه‌زنی‌هایی داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس برخی روایات حضرت ابراهیم در زمانی که بت‌ها را شکسته 16 ساله و به گفته برخی مفسران 26 ساله بوده‌ که از این روایات برمی‌آید که خداوند در قرآن کریم به جایگاه جوان و روحیه حق‌طلبی جوان تاکید کرده‌است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وقتی همه جمع شدند و دادگاه محاکمه ابراهیم را تشکیل دادند، از ابراهیم پرسیدند: آیا این بلا را تو بر سرخدایان ما آورده‌ای؟ و ابراهیم فرمود: این بت بزرگ، بت‌های دیگر را شکسته زیرا تبر بر دوش بت بزرگ است؛ خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: زمانی که سخنان ابراهیم را شنیدند، بت پرستان در عین اینکه در عمق قلب خود به درستی سخنان ابراهیم آگاه شدند اما در ظاهر رفتار دیگری از خود نشان دادند و لذا جهالت به انسان‌های جاهل امان نمی‌دهد.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با اشاره به«قَالُوا حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ فَاعِلِينَ قُلْنَا يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِيمَ وَأَرَادُوا بِهِ كَيْدًا فَجَعَلْنَاهُمُ الْأَخْسَرِينَ؛ انبیا/68الی 70» اظهار کرد: بت‌پرستان گفتند ابراهیم را به آتش اندازید و به داد خدایان برسید؛ خداوند می‌فرماید:« ای آتش بر ابراهیم خنک باش و مایه سلامت او باش و به او آسیبی نرسان.» و در روایات آمده که ابراهیم در آتش افتاد اما آتش بر وی گلستان شد و آنقدر آتش سرد شد که ابراهیم دندان‌هایش به هم می‌خورد.

وی گفت: خداوند می‌فرماید:« بت‌پرستان در برابر ابراهیم نقشه کشیدند اما ما آن‌ها را در این مبارزه شکست دادیم.»؛ باید بدانیم که بت‌پرستی فقط سجده در برابر سنگ و چوب نیست و اگر ابراهیم مقابل بت‌ها ایستاد، ما نیز باید مصادیق بت‌های زمان امروز را بشناسیم و در برابر آن‌ها ایستادگی کنیم.

بنده ریال و دلار ملعون است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام صادق(ع) مبنی بر اینکه«عبادت فقط سجود و رکوع نیست، بت هم فقط سنگ و چوب نیست، اگر کسی بنده‌ای از بندگان خدا را اطاعت کند و به واسطه اطاعت او دستور خدا را زیر پا بگذارد این شخص عبد وی شده‌است، بیان کرد: در روایت دیگر آمده امام صادق(ع) فرمود: ملعون است کسی که بنده پول و طلا و بنده دینار و درهم است، و مصداق امروزی آن می‌شود بنده ریال و دلار.

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به اینکه در روایت دیگر امیرالمومنین می‌فرماید: ما سه مدل برده داریم؛ برده انسان‌ها، برده شهوت و برده طمع و این نوع دیگری از بت‌پرستی است، ادامه داد: در روایت دیگر آمده‌است: اولین باری که سکه درهم و دینار زده شد ابلیس آن‌ها را برداشت و روی چشم خود گذاشت و به آن‌ها گفت شما نور چشم من و میوه قلب من هستید، برای من دیگر مهم نیست بنی‌آدم بت نپرستند و همین‌که شما را دوست داشته‌باشند برای من کافی است.

عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه تاکید کرد: بت‌پرستی مدرن، اطاعت از مستکبران جهانی در برابر دستور خداست، همان کاری که امروز حاکمان مزدور برخی از کشورها مانند عربستان انجام می‌دهند و بخاطر خودخواهی آمریکا به یمن مظلوم حمله می‌کنند، این بت‌پرستی مدرن است که باید بت‌ها را شکست.

وی با اشاره به «وَأَيُّوبَ إِذْ نَادَى رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الضُّرُّ وَأَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ فَاسْتَجَبْنَا لَهُ فَكَشَفْنَا مَا بِهِ مِنْ ضُرٍّ وَآتَيْنَاهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَذِكْرَى لِلْعَابِدِينَ؛ انبیا/83و84» و داستان حضرت ایوب، گفت: امام صادق(ع) در خصوص داستان ایوب می‌فرماید: ابلیس به خداوند گفت ایوب به خاطر وفور نعمت که در اختیار وی قرار دادی شکر تو را به جا می‌آورد و اگر نعمت‌ها را از وی بگیری میبینی که دیگر شاکر نخواهد بود و به من اجازه بده بر مال و جان وی مسلط شوم؛ شیطان از خدا این اذن را گرفت.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شیطان در قدم اول مال و فرزندان حضرت ایوب را از وی گرفت اما ایوب دست از شکر خداوند نکشید، در گام دوم زراعت وی را از بین برد باز ایوب شاکر نعمت‌های خدا بود؛ ابلیس از خداوند اجازه گرفت تا بر بدن ایوب نیز مسلط شود و سپس ایوب را بیمار کرد و باز ایوب دست از شکر الهی برنداشت.

حاج‌ابوالقاسم بیان کرد: در روایات آمده که همسر ایوب روزی به وی گفت: چرا از خدا نمی‌خواهی تو را شفا بدهد و این بلا را برطرف کند، ایوب فرمود: 70 سال خدا به ما نعمت داد و امروز در سختی باید صبور باشیم و تحمل کنیم، پس از این سخنان مدت زیادی طول نکشید که خداوند متعال بلا را از ایوب دفع کرد.

وی افزود: در برخی تفاسیر آمده که عده‌ای شماتت کردند و ایوب تحمل شماتت نداشت و به خداوند فرمود:« خدایا تو میدانی من غرق در مشکلات و سختی‌ها هستم.»؛ بر اساس روایتی خداوند بعد از رفع بلا، فرزندان و اموال جدیدی به ایوب عطا کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ماجرای ایوب درسی برای همه ما است که بدانیم شیطان و شیطان صفت‌ها به دنبال ایجاد فشار بر بندگان خدا هستند و می‌خواهند روحیه شکرگذاری را از بندگان خدا سلب کنند و راه مقابله با هجمه و حمله آن‌ها صبر و تحمل است زیرا اگر این صبر و تحمل باشد پیروز خواهیم شد.

وی در پایان تاکید کرد: ایوب‌های امروز، پدران و مادران شهیدی هستند که چهار شهید دادند اما باز شاکر نعمت خدا بودند، شاکر از این جهت که خداوند توفیق ایثار به فرزندانشان عطا کرده‌است و این خانواده در مسیر حضرت ایوب گام نهادند و ملت عزیز ایران نیز با تحمل همه سختی‌ها قطعا بر دشمنان و ابلیس صفتان پیروز خواهند شد.

انتهای پیام

 

captcha