بازداشت روزه‌خواران در نیجریه
کد خبر: 3814189
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴

بازداشت روزه‌خواران در نیجریه

گروه بین‌الملل ـ پلیس شریعت شهر کانو در نیجریه هشتاد نفر از روزه خوران را که در اماکن عمومی دست به این اقدام زده‌اند، بازداشت کرد.

بازداشت روزه‌خواران در نیجریهبه گزارش ایکنا؛ آدامو یحیی، سخنگوی حسبه (پلیس شریعت) با تأیید این خبر گفت: تمامی بازداشت شدگان مسلمان هستند و ما غیر مسلمانان را بازداشت نمی کنیم چرا که آنان مشمول قانون منع روزه خواری در ماه رمضان نیستند.

وی افزود تعدادی از بازداشت شدگان بیماری را علت روزه خواری و تعدادی دیگر عدم رؤیت هلال ماه را به چشم خود بهانه  روزه‌خواری قرار داده‌اند.

آدامو یحیی تأکید کرد بازداشت‌شدگان پس از دریافت اخطار آزاد شدند و از آنان تعهد گرفته شد اگر به روزه‌خواری اصرار داشته باشند و این کار را تکرار کنند، برای محاکمه به مراکز قضایی سپرده خواهند شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در نیجریه؛ ایالت کانو از جمله ایالت‌های مسلمان نشین نیجریه است که پس از احیای مجدد اجرای قوانین شریعت از سال 2000 میلادی برخی قوانین اسلامی در آن لازم الاجراست و پلیس شریعت موسوم به حسبه موظف به نظارت بر اجرای این قوانین است.

بر این اساس در ماه رمضان مسلمانان موظف هستند در طول روز از تظاهر به روزه خواری اجتناب ورزند در غیر این صورت بازداشت و در صورت تکرار محاکمه و بر اساس قوانین اسلامی مجازات خواهند شد.

انتهای پیام

captcha