دارندگان کارت‌های ملی نمونه قدیم خدمات دریافت نمی‌کنند
کد خبر: 3814197
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

دارندگان کارت‌های ملی نمونه قدیم خدمات دریافت نمی‌کنند

گروه اجتماعی- مدیرکل ثبت احوال استان یزد از پایان اعتبار کارت‌های ملی نمونه قدیم از اول خردادماه و عدم ارائه خدمات به دارندگان این کارت‌ها خبر داد.

دارندگان کارت‌های ملی نمونه قدیم خدمات دریافت نمی‌کنندبه گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی ثبت‌احوال استان یزد، محمدعلی مکرمی، مدیر کل ثبت احوال استان یزد اظهار کرد: پس از دو مرحله که اعتبار کارت‌های قدیم تمدید شد از فروردین سال ۹۸ تمامی کارت‌های نمونه قدیم از درجه اعتبار ساقط شدند و از اول خردادماه نیز کسانی که برای کارت هوشمند ملی خود هیچ اقدامی نکرده‌اند، نمی‌توانند از خدمات الکترونیکی دستگاه‌ها و بانک‌ها بهره‌مند شوند.
وی به این افراد توصیه کرد: با مراجعه به سایت www.ncr.ir مراحل درخواست خود را به انجام رسانده و سپس با همراه داشتن شناسنامه و کدپستی محل سکونت، به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال مراجعه و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنند .
مکرمی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با دستگاه‌های اجرایی به امضا رسیده و از این تاریخ اجرایی خواهد شد افرادی که قبض رسید ثبت نام کارت هوشمند خود را همراه داشته باشند می‌توانند با همان رسید از دستگاه‌های مختلف خدمات بگیرند و این رسید تا زمان دریافت کارت هوشمند ملی اعتبار دارد.
مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: کسانی که پیش از این برای دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده و رسید آنها مفقود شده، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان ارائه کننده خدمات ثبت احوال یا دفاتر پستی، بدون پرداخت وجه، کد رهگیری دریافت کنند.
به گفته مکرمی 830 هزار نفر در استان یزد واجد شرایط دریافت کارت هوشمند هستند که تا کنون 660 هزار نفر برای درخواست یا دریافت کارت اقدام کرده و 170 هزار نفر هنوز هیچ اقدامی نکرده اند .

انتهای پیام

captcha