اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در شب‌های قدر
کد خبر: 3814353
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱

اعلام برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در شب‌های قدر

گروه اجتماعی ـ همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر، ویژه برنامه‌های مختلفی در سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن شب‌های پر فضیلت قدر، مطابق روال هر سال ویژه برنامه‌های مختلفی با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
این ویژه برنامه‌ها که از ساعت ۲۲ شب‌های قدر در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اجرا می‌شوند، شامل قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی، قرائت ادعیه و برنامه‌هایی برای کودکان است.
امشب و در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۱۵ آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط هادی افخمی قرائت خواهد شد و در ادامه از ساعت ۲۲:۱۵ تا ۰۰:۰۵ بامداد دعای پرفیض جوشن کبیر با نوای سیدعباس انجوی، صحن و سرای حرم مطهر را عطرآگین خواهد کرد.
سخنرانی مذهبی شب ضربت خوردن مولای متقیان حضرت علی(ع) نیز از ساعت ۰۰:۰۵ تا ۰۰:۳۰ توسط حجت‌الاسلام ملک‌مکان ایراد خواهد شد و در ادامه از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۲۰ سعید خائف پناه و علی حسین‌زاده دعای بافضیلت ابوحمزه ثمالی را قرائت خواهند کرد.
پایان‌بخش برنامه‌های شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، قرائت دعای قرآن به سر از ساعت ۲:۲۰ بامداد توسط آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) است.
در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان بعد از قرائت قرآن کریم از ساعت ۲۲ تا ۲۲:۱۵ توسط حسین پرندک، دعای جوشن کبیر با نوای کاظم محمدی از ساعت ۲۲:۱۵ تا ۰۰:۰۵ بامداد قرائت می‌شود و در ادامه آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز از ساعت ۰۰:۰۵تا ۰۰:۳۰ به ایراد سخن خواهند پرداخت.
قرائت دعای ابوحمزه ثمالی با نوای محسن بنی فاطمی از ساعت ۰۰:۳۰ تا ۲:۲۰ و قرائت دعای قرآن به سر توسط آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب از ساعت ۲:۲۰ بامداد، پایان‌بخش برنامه‌های شب شهادت مولای متقیان حضرت علی‌بن ابیطالب(ع) خواهد بود.
برنامه‌های احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان نیز ۷ خرداد ۹۸ از ساعت ۲۱:۳۰ تا۲۲:۳۰ با قرائت قرآن کریم توسط مهدی کشاورز آغاز می‌شود و در ادامه، دعای جوشن کبیر با نوای خلیل نگهبان از ساعت۲۲:۳۰ تا ۰۰:۲۰، دعای ابوحمزه ثمالی با نوای کاظم محمدی از ساعت ۰۰:۲۰ تا ۲:۱۵ بامداد و دعای قرآن به سر از ساعت ۲:۲۰ بامداد توسط تولیت حرم آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب قرائت خواهد شد.
ویژه برنامه‌هایی کودکانه نیز با عنوان «شب زنده‌داران کوچک» در شب های قدر از ساعت ۲۲ تا ۲ بامداد در محل دارالقرآن آستان مقدس برای آینده‌سازان فردا اجرا می‌شود. این ویژه برنامه‌ها شامل نقاشی، قصه‌گویی، مسابقه کاردستی، نمایش عروسکی و مداحی است.
همچنین واحد سیار انتقال خون مستقر در صحن حضرت معصومه(س) در لیالی قدر از ساعت ۲۰ تا ۱ بامداد آماده خون‌گیری از داوطلبان است.
انتهای پیام

captcha