احتمال راه‌اندازی مجدد شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها
کد خبر: 3814412
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

احتمال راه‌اندازی مجدد شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به انحلال شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌های مختلف از جمله فارس گفت: با پیگیری‌هایی كه فراكسیون قرآن و عترت مجلس ‌انجام می‌دهد، احتمالاً مجدداً شورای توسعه استان‌ها راه‌اندازی شود.

احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه در سال گذشته طبق دستورالعمل كشوری شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها از جمله فارس منحل شد، گفت: در آن دستورالعمل آمده بود كه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها ذیل شورای فرهنگ عمومی هر استان فعالیت كند.
وی افزود: اما با توجه به محدودیت‌های قانونی كه وجود داشت، عملاً شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان دیگر وجود خارجی نداشت به همین دلیل مجلس به این قضیه ورود كرد.
نداف ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از طریق حجت‌الاسلام پژمان‌فر، رئیس فراكسیون قرآن و عترت در حال پیگیری راه‌اندازی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در استان‌ها است كه احتمالاً این شورا مجدداً راه‌اندازی شود.
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در عین حال این نكته را یادآور شد كه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تمام استان‌ها منحل شده بود و این یك موضوع كشوری است و تنها به استان فارس اختصاص ندارد.
وی اظهار كرد: هم‌اكنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال رایزنی است كه اگر امكان داشته باشد بتواند شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها را از شورای فرهنگ عمومی هر استان جدا كرده و یا حداقل جلسات آن را جداگانه برگزار كند.
انتهای پیام

captcha