جشن رمضان با حضور رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی
کد خبر: 3814508
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶

جشن رمضان با حضور رایزنی فرهنگی ایران در اتیوپی

گروه بین‌‌الملل ــ جشن رمضان با حضور رایزنی فرهنگی ایران در آدیس آبابا و اندیشمندان و چهره‌های مسلمان در اتیوپی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این جشن با عنوان «وحدت مسلمانان اتیوپی» با حضور شیخ عمر ادریس، رئیس مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی، محمد عبده، دانشمند مسلمان اتیوپیایی، ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی و سید حسن حیدری، رایزن فرهنگی ایران در آدیس آبابا بنابر دعوت رسمی مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی برگزار شد.

ابی احمد، نخست وزیر اتیوپی در سخنانش، با تأکید بر ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان بیان کرد: صلح و اتحاد مسلمانان جهان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: دولت اتیوپی در راستای کمک به وحدت پایدار مسلمانان، دو اقدام فوری را در دستور کار خود قرار داده است؛ نخستین اقدام، تأسیس نخستین بانک اسلامی مستقل اتیوپی که مدت‌هاست مسلمانان اتیوپی در انتظار آن به سر می‌برند و دیگری تأسیس مسجد جامعی که نه تنها گنجایش مسلمانان در مراسم بزرگ عید فطر و قربان را داشته باشد، بلکه بتواند مسلمانان سراسر جهان را به عنوان یک اثر منحصر به فرد گردشگری به سمت خود جذب کند.

نخست وزیر اتیوپی همچنین از جوامع مسلمان اتیوپی خواست که در ماه رمضان با محبت و عشق ورزیدن به یگدیگر در تقویت جو همدلی سهیم شده و در طرح بزرگ کاشت 4 میلیون نهال که قرار است طی یک ماه آینده در سراسر کشور اجرا شود، مشارکت کنند.

شیخ عمر ادریس در سخنانی، اتحاد پایدار مسلمانان اتیوپی در این برهه حساس جهان اسلام را ضروری خواند و پس از آن، محمد عبده از دانشمندان مسلمان از اقدامات وحدت بخش مجلس اعلای امور اسلامی اتیوپی و مفتی اعظم تشکر کرد.

در ادامه مراسم، هدایایی از سوی نخست وزیر اتیوپی به رئیس مجلس اعلا و اعضای کمیته راهبردی این مجلس اعطا شد.

انتهای پیام

captcha