دشمن در تلاش برای ایجاد نارضایتی‌ در ایران است
کد خبر: 3814518
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴

دشمن در تلاش برای ایجاد نارضایتی‌ در ایران است

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دشمن با اعمال تحریم علیه ایران اسلامی، در تلاش برای ایجاد نارضایتی‌های داخلی بوده و می‌خواهد با فشارهای بیرونی مردم را ناراضی کرده و به کف خیابان بکشد، گفت: در چنین شرایطی باید هوشیار باشیم و اکنون همدلی دوران دفاع مقدس ضرورتی اساسی است.

دشمن در تلاش برای ایجاد نارضایتی‌های داخلی در ایران است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز، 4 خردادماه در همایش فاتحان خرمشهر بر ضرورت انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس به نسل جوان تأکید کرد و افزود: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب، حماسه‌‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند و متأسفانه ما نیز نتوانسته‌ایم آنگونه که باید آن حماسه‌ها را به تصویر بکشیم.
وی با تأکید بر این‌که برگزاری چنین مراسم‌هایی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: جنگ تحمیلی به ظاهر طی هشت سال تمام شد، اما درحقیقت شکل آن از نوع نظامی به نبرد فرهنگی، تحریم و... تغییر یافته است؛ چرا که نبرد بین حق و باطل تمام شدنی نیست.
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ابرقدرت‌ها با اعمال تحریم علیه کشورها چندین راهبرد را دنبال می‌کنند، افزود: هدف از اعمال تحریم در برخی کشورها، اعمال حمله نظامی است همانند تحریم‌هایی که علیه عراق به راه افتاد و درنتیجه منجر به حمله نظامی شد، این حربه از کار افتاده و در مورد کشور ما کاربردی ندارد.
وی افزود: یک راهبرد دیگر در رابطه با اعمال تحریم‌ها، قرار دادن یک کشور در انزوا و سختی برای توافق بوده و همچنین راهبرد دیگر نیز اعمال کودتای نظامی در یک کشور است، که این استراتژی نیز در کشور ما کاربرد ندارد.

دشمن در تلاش برای ایجاد نارضایتی‌های داخلی در ایران
پورمحمدی با بیان این‌که دشمن با اعمال تحریم علیه ایران اسلامی، در تلاش برای ایجاد نارضایتی‌های داخلی بوده و می‌خواهند با فشارهای بیرونی مردم را ناراضی کرده و به کف خیابان بکشد، افزود: در چنین شرایطی باید هوشیار باشیم و اکنون همدلی دوران دفاع مقدس ضرورتی اساسی است.
وی در این رابطه بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس نیز به کمک خدا و مجاهدت‌های مردم به موفقیت رسیدیم، امروز نیز نباید مردم را فراموش کرده و باید همه را پای کار بیاوریم .
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که متأسفانه برخی با احتکار، گرانفروشی، خرید و فروش ارز و سکه و... در داخل ضربه‌های کارسازتر از ضربه‌های دشمن می‌زنند، گفت: با کسانی که مایحتاج مردم را احتکار می‌کنند باید به اقتضای زمان جنگ برخورد کرد.
وی با بیان این‌که سرمایه اجتماعی مهم‌ترین دارایی یک کشور است، اظهار کرد: باید با نارسایی‌های مقابله کرده و در مقابل نقاط قوت، فرصت‌ها و موفقیت‌ها را نیز مطرح کنیم.

شکل دادن فسادهای سازمان‌یافته
پورمحمدی با بیان این‌که شکل دادن فسادهای سازمان یافته از دیگر تاکتیک‌های دشمن بوده و از این طریق می‌خواهد تمام دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرد، خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم داده و از افرادی که خون شهدا را پایمال می‌کنند برائت کرده و در مقابل هجمه‌های دشمن هوشیار باشیم.
وی با مقایسه وضعیت ایران با کشورهایی که در مقابل تحریم‌ها سر تعظیم فرود آورده‌اند، گفت: برخی ساده انگارانه می‌گویند با سازش و کنارآمدن موارد را حل و فصل کنیم در حالی که اینگونه نیست؛ هرچند دولت در برجام تدابیر خوبی کرد و امروز آمریکا در انزوا قرار گرفته است.
استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد: ما در جریان مذاکرات نشان دادیم که منطق جمهوری اسلامی ایران، منطق دیالوگ و گفتمان است.
وی با بیان این‌که آمریکا، در افکار عمومی دنیا در انزوا بوده و متهم به پشت پا زدن به قراردادهای بین‌المللی است، گفت: ما راه مبارزه را انتخاب کرده‌ایم و هراسی از تهدیدات دشمن نداریم.
وی با تأکید بر این‌که لشکرکشی آنان به خلیج فارس طبق گفته رهبری یک جنگ روانی است، خاطرنشان کرد: مردم ما هراسی از این تحرکات نداشته و با جنگ و تحریم زندگی کرده‌اند، اما آنان کشورهای به خواب رفته عربی را می ترساند تا سلاح‌هایشان را بفروشند.

انتهای پیام

captcha