چهره رمضانی شهر همدان؛ محجور در کم‌کاری مسئولان
کد خبر: 3814521
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۹

چهره رمضانی شهر همدان؛ محجور در کم‌کاری مسئولان

گروه اجتماعی ــ کمتر از نیم‌ساعت که در شهر همدان قدم بزنید متوجه این موضوع خواهید شد که ماه میهمانی خدا چقدر محجور مانده است.

چهره رمضانی شهر همدان؛ محجور در پاسکاری مسئولیندرگذشته همواره شاهد بودیم با فرارسیدن ماه مبارک رمضان چهره شهر نیز متحول می‌شد و همواره حال و هوای شهر گویای مقدس بودن این ماه بود.
با دیدن فضای دینی شهر حتی افراد غیر روزه‌دار نیز رفتارهای خود را محدود کرده و آشکارا روزه‌خواری نمی‌کردند.
برای پی بردن به علت این موضوع گفت‌وگویی با رئیس سازمان فضا و منظر شهری داشتیم.
وحید علی‌ضمیر، رئیس سازمان فضا و منظر شهری همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، تصریح کرد: مالکیت سازه‌های تبلیغاتی از آن شهرداری است اما محتوای این تبلیغات باید از سوی ارگان‌های دیگری همچون تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد و...تأمین شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری نیز در زمینه آماده‌سازی فضای شهر در مناسبت‌های دینی وظیفه‌مند است، افزود: شهرداری بنرهایی را در زمینه تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان در سطح شهر نصب‌ کرده است اما قبول داریم که باید بیش از این‌ها در این راستا تلاش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید به این موضوع بیشتر بپردازیم، افزود: به مناسبت فرارسیدن عید فطر برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت به‌طوری‌که چهره شهر کاملاً متحول خواهد شد.
علی‌ضمیر اضافه کرد: نور آرایی، ریسه بندی پارچه‌ای و نصب المان‌های مختلف به مناسبت ماه مبارک رمضان در دستور کار خواهد بود و شهر همدان کاملاً فضای معنوی عید فطر را به خود می‌گیرد.
رئیس سازمان فضا و منظر شهری با تأکید بر اینکه آماده‌سازی فضای شهر در عید فطر کاملاً با شهرداری است، گفت: شهرداری تپه مصلی را برای برگزاری نماز عید فطر کاملاً آماده کرده است.
وی بابیان اینکه آذین‌بندی شهر در مناسبت‌های مذهبی مشارکت همه دستگاه‌ها را می‌طلبد، یادآور شد: در مناسبت‌های مختلف دینی باید شهر کاملاً متحول شود تا زمینه حس و حال معنوی را برای مردم شهر فراهم شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی شهر بر عهده شهرداری است و سازمان تبلیغات فقط تائیدیه این تبلیغات را صادر می‌کند.
علی دشتکی با تأکید بر اینکه متولی تبلیغات در مناسبت‌های مختلف شهرداری است، افزود: سازمان تبلیغات محتوای این تبلیغات را از احادیث دریافت می‌کند و در اختیار شهرداری قرار می‌دهد و یا اینکه تأییدیه تبلیغات را صادر می‌کند که امسال نیز همچون سال‌های گذشته ارائه‌شده است.
وی ادامه داد: تشکل‌های مذهبی مختلف هرساله بنرهای زیادی را هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان نصب می‌کردند اما امسال به‌دلیل گران شدن اجناس اقدامات خود را محدودتر کرده‌اند.
به گزارش ایکنا، امسال ایجاد حال و هوای معنوی شهر در ماه مبارک رمضان در حال پاس‌کاری بین مسئولان است اما امید داریم که برای مناسبت‌های آینده با تلنگر رسانه‌ها این موضوع حل شود.
انتهای پیام

captcha