نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات خاتمه یافت
کد خبر: 3814550
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات خاتمه یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه امروز چهارم خردادماه با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان دفتر تبلیغات خاتمه یافت.

نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات خاتمه یافتبه گزارش ایکنا، از قم، در مراسم اختتامیه این نمایشگاه علاوه بر فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجج اسلام والمسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، یوسفی مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تیموری، مسئول نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنانی در این مراسم گفت: این نمایشگاه با محوریت قرآن؛ مبنای انقلاب اسلامی از 28 اردیبهشت ماه با فعالیت‌های متنوع قرآنی شروع شد و معرفی آثار و محصولات قرآنی، شناسایی ظرفیت‌های قرآنی، ترویج آموزه‌ها و فرهنگ قرآنی و شبکه‌سازی نخبگانی در حوزه قرآنی مهمترین اهداف آن بود.
تیموری بیان کرد: برگزاری 15 نشست علمی و کرسی ترویجی با موضوعات قرآنی مانند قرآن و تمدن، رویکردهای جدید قرآن‌پژوهی مستشرقان، بازنمایی مفاهیم قرآنی در سینمای غرب و دلالت‌های قرآنی بیانیه انقلاب از جمله دستاوردهای این نمایشگاه بود.
وی افزود: ایجاد پرسمان‌های قرآنی و ارائه مشاوره‌های مذهبی، دیدار با اصحاب قلم ویژه قرآن‌پژوهان، رونمایی از 50 اثر مکتوب و نرم‌افزار و ... همچین نمایش اسناد و نسخ نفیس قرآنی و ترجمه قرآن به برخی زبان‌های زنده دنیا از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه بوده است.
تیموری بیان کرد: عرضه محصولات قرآنی با تخفیف 50 درصد، از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه بود که با مشارکت معاونت‌های دفتر تبلیغات، موسسه معصومیه، مرکز فرهنگی هنری، پاسخگوئی به سؤالات دینی و موسسه بوستان کتاب و بخش‌های دیگر این دفتر برگزار شد.

انتهای پیام

captcha