دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار حضور گسترده مردم در مراسم روز قدس شد
کد خبر: 3814618
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار حضور گسترده مردم در مراسم روز قدس شد

گروه بین‌الملل ــ سید‌حسن نصرالله تأکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنم تا به صورت پر شور و گسترده در مراسم روز قدس شرکت کنند.

به گزارش ایکنا  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر امروز (شنبه) در سخنرانی خود به مناسبت نوزدهمین سالگرد پیروزی نیروهای مقاومت بر اسرائیل و آزادسازی کامل لبنان در 25 می سال 2000، گفت: ساعت 9 و نیم شب جمعه آینده مراسمی ملی به مناسبت روز قدس در میدان عاشورا برگزار می‌کنیم و من همه را دعوت می‌کنم تا در مراسم روز قدس حضور گسترده و پررنگ داشته باشند، زیرا این روز، خصوصاً با توجه به شرایط کنونی منطقه و با مطرح شدن مسئله معامله قرن، اهمیت بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه همه ما در برابر معامله قرن که هدفی جز از بین بردن مسئله فلسطین ندارد، مسئولیت داریم، افزود: ما سخنان مقامات آمریکا درباره آغاز معامله قرن و اقدامات بعدی در راستای اجرای این مسئله را شنیده‌ایم.
دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: واکنش یکپارچه همه گروه‌های فلسطینی در تحریم نشست بحرین قابل ستایش است.
وی افزود: اسرائیل از سال 2000 تاکنون به راه‌های رهایی از حزب‌الله به عنوان ستون فقرات نیروی لبنان فکر می‌کند و همه جهان خصوصاً اسرائیل می‌داند که آنچه در 25 ماه می سال 2000 اتفاق افتاد، شکست کامل اسرائیل و پیروزی آشکار لبنان بود و ما از همه کسانی که برای این آزادی جانبازی کردند و همین‌طور از سوریه و ایران باید قدردانی کنیم.
سیدحسن تأکید کرد: لبنان می‌تواند اسرائیلی‌ها را از دسترسی به نفت و گاز منع کند و آمریکایی‌ها این مسئه را به خوبی می‌دانند.
وی تصریح کرد: نیروهای مقاومت از موضع دولت درباره مسئله تعیین مرزهای دریایی حمایت می‌کند و همه لبنانی‌ها به مسئولان کشور در گرفتن حقوق کامل دریایی لبنان اعتماد دارند و لبنان در این مسئله بر حق و منطق استناد می‌کند.
نصرالله گفت: ما بر حق طبیعی‌مان در مقاومت و اقدام به هر عملی برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغال شده لبنان تأکید می‌کنیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: آمریکایی‌ها بر عدم بازگشت آوارگان سوری به وطنشان قبل از انتخابات ریاست جمهوری سوریه اصرار دارند و بعضی‌ها هم تلاش می‌کنند تا به مسئله آوارگان سوریه جنبه قومی و منطقه‌ای بدهند، در حالی که علت اصلی اختلاف در بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، سیاسی و مربوط به انتخابات پیش‌روی این کشور است. لبنانی‌ها همه برای بازگشت آوارگان سوریه به کشور آماده کمک هستند.
وی تأکید کرد: صدور بیانیه به تنهایی برای مقابله با اسکان دائمی آوارگان کافی نیست، بلکه باید یک استراتژی لبنانی-فلسطینی مشترک برای مقابله با این مسئله وضع کرد و من از مسئولان فلسطینی و لبنانی دعوت می‌کنم تا نشستی مشترک برای مقابله با این مسئله برگزار کنند.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: مصلحت ما لبنانی‌ها این است که قوی باشیم و این در شرایطی که قوانین بین‌المللی جایگاهی ندارند، ضامن حقیقی امنیت لبنان است. اگر مقاومت و آزادسازی در لبنان نبود، ما هم امروز شاهد این بودیم که ترامپ بخش‌هایی از کشورمان را به اسرائیل می‌بخشد، همانطور که این مسئله را در قدس و جولان دیدیم.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ما باید بر مزارع شبعا، بلندی‌های کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک الغجر تأکید کنیم و موضع میشل عون، رئیس جمهور لبنان در این زمینه قابل تقدیر است.
وی همچنین تأکید کرد: ما لبنانی‌ها باید بر اهمیت مقاومت در کشور برای محافظت از امنیت، صروت، حال و آینده لبنان آگاه باشیم و باید برای محافظت از این قدرت تلاش کنیم. پیروزی سال 2000 درهای شکست را بست و درهای زمان پیروزی را گشود.
سیدحسن نصرالله گفت: در مورد مسئله مبارزه با فساد باید بگویم که ما بر مبارزه با فساد تأکید می‌کنیم و در این زمینه به صبر، همکاری و مقاومت ملی نیاز داریم و من می‌گویم که مبارزه با فساد از آزادسازی جنوب لبنان سخت‌تر است.
وی تصریح کرد: هر لبنانی که اطلاعاتی درباره فساد در دو وزاتخانه بهداشت و ورزش جوانان دارد، می‌تواند آن را ارائه دهد. البته بر اساس اطلاعات ما فسادی در وزارتخانه‌های مذکور وجود ندارد.
انتهای پیام

captcha