فعالیت‌های قرآنی نباید فقط به ماه رمضان خلاصه شود
کد خبر: 3814643
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶

فعالیت‌های قرآنی نباید فقط به ماه رمضان خلاصه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی نباید فقط به ماه رمضان خلاصه شود، گفت: با توجه به جاذبه‌های ویژه قرآنی در کشور و به ویژه در استان کردستان، باید این کارهای قرآن بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد و دستگاه‌های فرهنگی بیشتر در راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گام بردارند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان شامگاه شنبه، چهارم خردادماه در حاشیه هجدهمین نمایشگاه آثار علوم قرآنی در غرفه ایکنا اظهار کرد: با توجه به اینکه نظام ما یک نظام مقدس اسلامی است لذا توجه به برنامه‌های و امور قرآنی باید در اولویت قرار گیرد اما علیرغم فعالیت‌های انجام شده آن طوری که باید نتوانسته‌ایم در راه قرآن گام برداریم.
وی با اشاره به اینکه نظام و حکومت کشور ما اسلامی و بر پایه قرآن کریم شکل گرفته است، افزود: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند به ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی، شناخت بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با قرآن کمک شایان توجهی کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بیان کرد: در شرایط حساس کنونی ما باید توجه ویژه‌ای به آشنایی نسل جوان با قرآن و مفاهیم قرآنی داشته باشیم چراکه در آینده اهداف بلند مدت نظام اسلامی در دست همین نسل جوان جامعه قرار می‌گیرد و این امر جز با حرکت درراه قرآن میسر نیست.
وی عنوان کرد: ما در تلاشیم تا با برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های اینچنینی گام مؤثری در راه اعتلای و ارتقای فرهنگ قرآنی در جامعه گام‌های بلند مدتی برداریم.
خوش‌اقبال در ادامه سخنان خود ذکر کرد: خوشبختانه استان کردستان در بحث فعالیت‌های قرآنی با توجه به وجود روحانیون ارزشمند و اعتقاد عمیق اهل سنت به مفاهیم قرآنی، در سطح کشور دارای رتبه قابل قبولی در سطح کشور هستند.
وی اعلام کرد: امیدواریم با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به فعالیت‌های قرآنی و پیگیری نماینده ولی فقیه در استان، بتوانیم با کمک جامعه روحانیون تشیع و تسنن در استان در راه اعتلای قرآن گام‌های مثبتی برداریم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان بخشی از توسعه مباحث قرآنی در استان بر عهده دستگاه‌های فرهنگی است لذا همه جامعه به ویژه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و ماموستایان باید در راه توسعه فرهنگ قرآنی بیشتر حضور داشته باشند و اثربخشی خود را در جامعه نشان دهند.
وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی نباید فقط به ماه رمضان خلاصه شود، اعلام کرد: با توجه به جاذبه‌های ویژه قرآنی در کشور و به ویژه در استان کردستان انتظار داریم این کارهای قرآن بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه داشته باشد و دستگاه‌های فرهنگی بیشتر در راه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گام بردارند.
خوش‌اقبال تأکید کرد: عشق و ارادت مردم اهل سنت کردستان به قرآن باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha