آموزش ۶۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی امام رضا(ع) اهر
کد خبر: 3814695
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

آموزش ۶۵ قرآن‌آموز در خانه قرآن روستایی امام رضا(ع) اهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن امام رضا(ع) روستای یخفروزان اهر، با بیان اینکه ۶۵ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 65 قرآن آموز در حانه قرآن روستایی امام رضا(ع) اهر

قادر سلمان‌پور، مدیر خانه قرآن روستایی امام رضا(ع) روستای یخفروزان اهر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 65 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.
وی افزود: اسلام اهمیت زیادی برای یادگیری و تعلیم قائل شده است و هر علمی که برای دنیا و یا آخرت انسان‌ها مفید باشد از نظر اسلام یادگیری‌اش مطلوب و حتی در برخی موارد واجب هم می‌شود.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان بیان کرد: قرآن‌آموزان این خانه قرآنی در پایه‌های سنّی نونهال، نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
سلمان‌پور، از هدف علم تجوید قرآن گفت و ادامه داد: هدف از علم تجوید توانا ساختن قاری بر تلاوت زیبا و استوار و تلفظ فصیح حروف قرآن کریم و حفظ زبان از اشتباه در خواندن کتاب الهی است.
مدیر خانه قرآن روستایی امام رضا(ع) یخفروزان اهر، ضمن بازگو کردن مهم‌ترین رویگرد برنامه آموزشی قرآن یادآور شد: مهم‌ترین رویکرد برنامه آموزشی قرآن جامعییت آموزشی قرآن است، یعنی آموزش قرآن باید به نحوی باشد همه حیطه‌های یادگیری را شامل شود و تمامی موضوعات ضروری آموزش قرآن مانند روخوانی، روان‌خوانی، صحت قرآن، توانایی درک معنای عبارات و آیات ساده قرآن و آشنایی با معارف انسان‌ساز آن تدبر در آیات الهی را در حد امکان شامل شود.
وی با اشاره به فرموده پیغمبر(ص) افزود: ایشان می‌فرمایند: قرآن سفره پُربرکت الهی است؛ آن را یاد بگیرید و تا می‌توانید در این راه بکوشید؛ زیرا قرآن نور آشکار و شفای سودمند الهی است. قرآن را یاد بگیرید؛ چون خداوند به جهت فراگرفتن آن، شما را به درجه اعلای شرافت خواهد رساند.
سلمان‌پور، مفاهیم را پرده‌برداری از مفاهیم قرآن دانست و تأکید کرد: بیان کردن معنای آیه‌های قرآن، روشن کردن و پرده‌برداری از اهداف و مفاهیم آیه‌ها با یادگیری مفاهیم قرآن امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

captcha