علی لاریجانی باز هم رئیس شد/ پزشکیان و مصری؛ نواب رئیس مجلس
کد خبر: 3814700
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
با کسب آرای نمایندگان؛

علی لاریجانی باز هم رئیس شد/ پزشکیان و مصری؛ نواب رئیس مجلس

گروه سیاسی ــ علی لاریجانی با کسب 155 رأی نمایندگان برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

به گزارش ایکنا؛ جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با دستورکار برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس آغاز به کار کرد.

پس از اخذ آرای نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس، از مجموع 274 رأی اخذ شده، علی لاریجانی با 155 رأی مجددا به ریاست مجلس در سال اخر دوره دهم برگزیده شد. محمدرضا عارف و سید محمدجواد ابطحی نیز به ترتیب حائز 105 و 9 رأی شدند و 5 رأی نیز جزو آرای باطله بود.

علی لاریجانی پس از انتخاب شدن به ریاست مجلس با تشکر از اعتماد مجدد نمایندگان به وی گفت: امیدوارم در سال کاری که پیش رو داریم با حمایت‌ها و تلاش‌های نمایندگان محترم بتوانیم مخصوصا مشکلات مهمی که در پیش پای ملت ایران به ویزه در حوزه اقتصادی است برداشته شود و برخی از مسائلی که در حوزه منطقه‌ای و بین‌المللی است با تدابیر شما نمایندگان به سرمنزل مقصود برسد و ملت ایران سال پرتوفیقی داشته باشند.

وی در پایان مجددا از حسن نظر نمایندگان نسبت به خود تشکر و سپاسگزاری کرد.

همچنین انتخاب نواب رئیس از میان مسعود پزشکیان، علی مطهری، محمدحسین فرهنگی و عبدالرضا مصری برگزار شد که در پایان رأی‌گیری و از مجموع 280 رأی مأخوذه، مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری با 148 و 143 رأی به ترتیب به عنوان نائب رئیس اول و دوم مجلس انتخاب شدند.   

همچنین علی مطهری و محمدحسین فرهنگی نیز حائز 128 و 121 رأی نمایندگان شدند.

برای انتخاب ناظران مجلس نیز آقایان اسدالله عباسی، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، بهروز نعمتی، محمد آشوری، سید قام جاسمی، قاسم احمدی لاشکی، سید علی ادیانی و سید مهدی مقدسی نامزد بودند که در نهایت و از مجموع 279 رأی مأخوذه بهروز نعمتی، محمد آشوری و اسدالله عباسی به ترتیب با 165، 144 و 134 رأی به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

همچنین سید امرحسین قاضی‌زاده هاشمی با 160، محمد علی وکیلی با 153، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با 151، اکبر رنجبرزاده 138، احمد امیرآبادی فراهانی با 132 و علیرضا رحیمی با 126 رأی از 277 رأ ماخوذه به عنان دبیران هیئت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۲:۳۴
0
0
مشکلی نیست آقایون نماینده...
گذر پوست به دباغ خونه می افته
مردم دیگه به هیچکدام از شما ها رای نخواهند داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۰۵ - ۱۴:۱۰
0
0
=دهن کجی نمایندگان خانه ملت به مردم
captcha