عامل انتشار تصاویر جعلی در فضای مجازی در یزد دستگیر شد
کد خبر: 3814733
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

عامل انتشار تصاویر جعلی در فضای مجازی در یزد دستگیر شد

گروه اجتماعی ــ رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری فردی که در بستر شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار تصاویر فتوشاپ شده یک خانم کرده بود، خبر داد.

عامل انتشار تصاویر جعلی در فضای مجازی در یزد دستگیر شدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتا یزد اظهار کرد: خانم جوانی با در دست ‌داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی شد که عکس‌های فتوشاپ شده وی با عناوین غیر‌اخلاقی در فضای مجازی منتشر و باعث هتک حیثیت وی شده است.
رئیس پلیس فتا یزد افزود: با دستور قاضی پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و استعلام‌های گرفته شده متهم را که یکی از دختران اقوام وی بود شناسایی و او را به این پلیس انتقال دادند.
ابوطالبی گفت: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله پلیسی و در بازجویی‌های انجام شده لب به اعتراف گشود و مدعی شد که با توجه به خصومت‌های خانوادگی تصمیم گرفتم با ساخت پیجی بی‌هویت، عکس‌های شخصی وی را از داخل گروه خانوادگی آنها برداشته و ضمن برش با فتوشاپ، در فضای مجازی منتشر کنم.
سرهنگ ابوطالبی با بیان اینکه متهم به دادسرا معرفی شد، بیان کرد: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی و حتی در گروه‌های خانوادگی امری اشتباه است و طبیعتا برای کاربران مشکلاتی ایجاد می‌کند.
رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: با بررسی پرونده‌های حوزه اجتماعی پلیس فتا به این نتیجه می‌رسیم که اغلب مشکلات و اختلافات از گروه‌ها و دور‌همی خانوادگی شروع شده و اکثر پرونده‌ها بر اثر سوء‌تفاهم تشکیل و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha