استفاده از ظرفیت 400 روحانی در اقامه نمازجماعت مدارس کردستان
کد خبر: 3814748
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

استفاده از ظرفیت 400 روحانی در اقامه نمازجماعت مدارس کردستان

گروه فرهنگی- سرپرست ستاد اقامه نماز کردستان گفت: گرچه اعتبارات آموزش و پرورش کم است، اما استفاده از توان قریب به ۴۰۰ روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس استان طی سال گذشته اقدامی ارزشمند در توسعه و ترویج اقامه نماز بود و امسال نیز سعی شده با انعقاد توافقنامه همکاری با سپاه از ظرفیت روحانیون برای اقامه نماز در مدارس استفاده شود.

استفاده از ظرفیت 400 روحانی در اقامه نمازجماعت مدارس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان،اکبر عظیمی، سرپرست ستاد اقامه نماز استان کردستان شنبه شب، چهارم خردادماه در نود و هشتمین شورای فرهنگی عمومی و شورای اقامه نماز استان اظهار کرد: باید کارگروهی با حضور دستگاه‌های مرتبط برای تجهیز و تعمیر نمازخانه‌های بین راهی تشکیل و نیازسنجی لازم برای احداث نمازخانه جدید در مکان‌های موردنیاز تشکیل شود.
وی افزود: توجه به اقامه نماز جزو وظایف اصلی مسئولان در نظام اسلامی است و در سیره و روش پیامبر اکرم و ائمه معصومان(ع) اولین چیزی که مورد توجه بوده، اقامه نماز به عنوان سرلوحه ایمان است.
عظیمی با اشاره به اینکه امام علی(ع) فرموده‌اند نباید بخاطر کار نماز را به تاخیر انداخت، عنوان کرد: در این راستا حکومت اسلامی که در تداوم حکومت انبیا و امامان است باید توجه ویژه‌ای به امر نماز داشته باشد.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز همه مسئولان را به بسیج امکانات در حوزه نماز دعوت کرده‌اند و همه دولت‌ها نیز خارج از هرگونه نگرش سیاسی مصوباتی در خصوص نماز داشته‌اند.
سرپرست ستاد اقامه نماز کردستان یادآور شد: در آئین نامه توسعه و ترویج نماز ۲۰ بند آمده که نظارت بر دستگاه‌ها و ارزیابی سالانه آنها، تشکیل شورای اقامه نماز و برگزاری جلسات فصلی شورای نماز از جمله موارد مطرح شده در این آئین نامه است.
عظیمی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات تابستانی عنوان کرد: استان کردستان هر ساله شاهد ورود تعداد زیادی از مسافران سراسر کشور بوده لذا می‌طلبد امکاناتی از قبل برای اقامه نماز مسافران تدارک دیده شود.
وی نمازخانه‌های بین راهی، مراکز توزیع سوخت و نمازخانه‌های مجتمع‌های فرهنگی میراث فرهنگی را نیازمند تجهیز امکانات دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود کارگروهی با حضور دستگاه‌های مرتبط برای تجهیز و تعمیر نمازخانه‌های بین راهی تشکیل و نیازسنجی لازم برای احداث نمازخانه جدید در مکان‌های موردنیاز تشکیل شود.
عظیمی به مقوله فرهنگسازی در حوزه نماز پرداخت و اعلام کرد: در حوزه نماز باید دوره‌های آموزشی برای کارکنان ادارات، مربیان پرورشی برگزار و نشست‌های تخصصی با ائمه جماعات دایر شوند.
وی برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی با موضوع نماز و برپایی مسابقات کتابخوانی را نیز از دیگر اقدامات مورد نیاز برای فرهنگسازی در حوزه نماز خواند.
سرپرست ستاد اقامه نماز استان کردستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال در پیام خود آموزش و پرورش را مورد خطاب قرار داده و بیان کرده‌اند باید مدارس را به نمازخانه تجهیز کرد.
عظیمی افزود: گرچه اعتبارات آموزش و پرورش کم است اما استفاده از توان قریب به ۴۰۰ روحانی در اقامه نماز جماعت مدارس استان طی سال گذشته اقدامی ارزشمند در توسعه و ترویج اقامه نماز بود و امسال نیز سعی شده با انعقاد توافقنامه همکاری با سپاه از ظرفیت روحانیون برای اقامه نماز در مدارس استفاده شود.

انتهای پیام

captcha