ثبت‌نام 400 موکب‌دار در سامانه موکب‌داران اربعین/ صدور پروانه فعالیت یک‌ساله
کد خبر: 3814769
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
افضلی خبر داد:

ثبت‌نام 400 موکب‌دار در سامانه موکب‌داران اربعین/ صدور پروانه فعالیت یک‌ساله

گروه جامعه ــ معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات از ثبت‌نام 400 موکب‌دار برای تمدید یا دریافت پروانه فعالیت موکب‌داری در اربعین سال جاری خبر داد و گفت: پروانه فعالیت موکب‌های اربعین، یک ساله است.

یوسف افضلی، معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به در جریان بودن ثبت‌‌نام متقاضیان دریافت پروانه موکب‌‌داری اربعین سال جاری، گفت: موکب‌داران تا شهریورماه سال جاری، فرصت دارند با مراجعه به سامانه mokeb.org درخواست تمدید پروانه فعالیت یا صدور پروانه کنند.

وی یک‌ساله بودن پروانه فعالیت موکب‌های اربعین را یادآور شد و گفت: سال گذشته دو هزار و 100 موکب در مراسم اربعین حضور داشتند و تاکنون نیز 400 موکب‌دار تقاضای صدور یا تمدید مجوز کرده‌اند.

افضلی در پاسخ به این سؤال که آیا پروانه فعالیت موکبی به دلیل ضعف عملکرد در سال گذشته لغو شده است؟ گفت: مجوز موکبی که عملکرد مناسبی نداشته باشد برای سال جدید تمدید نمی‌شود اما سال گذشته چنین موردی پیش نیامد.

وی به فعالیت موکب‌های اربعین در سیل اخیر نیز اشاره و تصریح کرد: این موکب‌ها ظرفیت ویژه‌ای هستند که می‌توان در موارد مختلف از آنها استفاده کرد. پس از زلزله کرمانشاه نیز تعدادی از موکب‌ها بلافاصله پس از مراسم اربعین به مناطق زلزله‌زده رفتند و خدمت‌رسانی کردند.

هفت میلیون و 500 هزار پرس غذا توسط موکب‌داران در مناطق سیل‌زده توزیع شد

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در اولین فراخوان موکب‌های اربعین برای کمک به سیل‌زدگان 220 موکب اعلام آمادگی کرد. این موکب‌ها یک ماه در مناطق سیل‌زده خدمت کردند و بیش از هفت میلیون و 500 هزار پرس غذا توزیع‌ شد.

وی در خصوص امکاناتی که ستاد برای کمک به موکب‌داران در نظر گرفته است، گفت: تسهیل تردد و انتقال تجهیزات به کشور عراق و اختصاص زمین در عراق به موکب‌داران توسط ستاد انجام می‌شود. به کمک سامانه نیز ساماندهی زمان اعزام‌ها صورت می‌گیرد تا ازدحام در مرزها صورت نگیرد؛ اطلاعات کافی نیز به موکب‌داران در خصوص کالاهای ممنوعه ورودی به عراق داده می‌شود.

افضلی در پایان گفت: با توجه به اینکه جانمایی موکب‌ها معین نیست، هنوز تعداد موکب‌هایی که در ایران و عراق مستقر می‌شوند مشخص نیست اما پس از اتمام ثبت‌نام‌ها و جانمایی، مشخص می‌شود چه تعداد موکب در ایران و چه تعداد در عراق خدمت خواهند کرد. البته سال گذشته نیمی از موکب‌ها در ایران ارائه خدمت کرده‌اند.

وی در پایان از موکب‌داران خواست هر چه سریع‌تر برای ثبت‌نام و دریافت مجوز و پروانه فعالیت اقدام کنند تا ساماندهی موکب‌ها سریع‌تر انجام شود.  

انتهای پیام 

captcha