ارسال سلاح از سوی ترکیه برای مخالفان بشار اسد
کد خبر: 3814792
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

ارسال سلاح از سوی ترکیه برای مخالفان بشار اسد

گروه بین‌الملل ــ منابعی از شورشیان سوریه از ارسال سلاح و تسلیحات نظامی توسط ترکیه برای این گروه که مخالف دولت این کشور هستند، خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک روسیه؛ منابعی در میان شورشیان سوریه گزارش داده‌اند که ترکیه برای مخالفان بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه که در شمال‌غرب این کشور مستقر بوده و درگیر نبرد با ارتش مورد حمایت روسیه هستند، سلاح می‌فرستد.

به گفته این منابع، درگیری‌ نیروهای دولتی سوریه با شورشیان سبب تحریک و هجوم مهاجران غیرقانونی به ترکیه می‌شود.

شاهدان عینی گفته‌اند که شب گذشته 4 خرداد (25 مه) یک کاروان نظامی از ترکیه وارد پایگاهی در حماة (واقع در نزدیکی جبل الزاویه در غرب استان ادلب) که تحت کنترول شورشیان سوری است، شد.

گفتنی است، بشار اسد چندی پیش خطاب به ترکیه گفت که حاضر نیست بر سر تدوین قانون اساسی کشورش با مخالفان تحت حمایت ترکیه معامله کند و نتیجه و هزینه تسلیم شدن در این زمینه بیشتر از جنگ است.

اخیراً در درگیری نظامیان ترکیه با نیروهای مخالف اسد در شهر مرزی «عفرین» سوریه 25 نفر کشته شدند. ترکیه در ماه‌های اخیر بر حضور خود در عفرین افزود و کتاب‌های درسی ترکیه را میان دانش‌آموزان توزیع کرد؛ وزیر کشاورزی ترکیه می‌گوید کشورش با حفظ هژمونی(نفوذ و سلطه) در عفرین از تولید زیتون منطقه کسب درآمد می‌کند.

انتهای پیام

captcha