حجاب‌ستیزی جدید در فرانسه
کد خبر: 3814814
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

حجاب‌ستیزی جدید در فرانسه

گروه بین‌الملل ـ سنای فرانسه قانونی تصویب کرده که از مخالفت با حضور زنان محجبه برای همراهی دانش‌آموزان در اردوهای دانش‌آموزی حکایت دارد.

به گزارش ایکنا؛ براساس این قانون، مادران کودکانی که داوطلبانه برای همراهی آموزگاران در اردوهای دانش‌آموزی کودکان را همراهی می‌کنند، در صورت محجبه بودن نمی‌توانند در این برنامه‌ها شرکت کنند.

سنای فرانسه که بیشتر اعضای آن را نمایندگان جناح راست تشکیل می‌دهند با تصویب طرح پیشنهادی حزب جمهوری‌خواهان، داشتن هر گونه علامت مذهبی برای افراد و خانواده‌هایی را که در اردوهای دانش‌آموزی شرکت دارند یا دانش‌آموزان را همراهی می‌کنند ممنوع اعلام کرد. این قانون با 186 رأی مثبت، 100 رأی منفی و 159 ممتنع تصویب شد.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، از نظر پیشنهاد‌دهندگان این قانون، افرادی که قصد همراهی کودکان در اردوهای دانش‌آموزی را دارند باید همانند کارمندان رسمی دولتی اصل لائیسیته را رعایت کنند.

در همین حال، «ادوی پلانل»، خبرنگار سابق لوموند، در این باره می‌گوید: اگر زنان محجبه شهروند تلقی می‌شوند، حق دارند هویت خود را حفظ کنند. آنها با همین هویت در جامعه هستند و (اصل لائیسیته) در این مورد مصداق ندارد؛ بنابراین، زنان محجبه می‌توانند و حق دارند محجبه باشند.

انتهای پیام

captcha