ضرورت تدوین کتب فقهی به زبان عامه
کد خبر: 3814821
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
امام‌جمعه نیک‌شهر بیان کرد:

ضرورت تدوین کتب فقهی به زبان عامه

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی گفت: فراوانی ابتلای تمامی اقشار جامعه به‌ ویژه جوانان به علم فقه و احکام بیانگر ضرورت تدوین کتاب‌هایی همه‌فهم و فاقد اصطلاحات پیچیده علمی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کارگاه آموزشی «تبلیغ بالینی و تبیین احکام و احادیث پزشکی» با هدف تبیین اخلاق اسلامی و باورهای دینی در مراکز درمانی با حضور جمعی از کارکنان بیمارستان و دانشجویان در جوار حرم مطهر شهدای گمنام نیک‌شهر سیستان‌و‌بلوچستان و با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مرکز تخصصی نماز و مهدویت برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه نیک‌شهر، در این کارگاه آموزشی با معرفی کتاب «دو رکعت قصه» با موضوع نماز به قلم رسول نقوی، گفت: فراوانی ابتلای تمامی اقشار جامعه به‌ ویژه جوانان به علم فقه و احکام بیانگر ضرورت تدوین کتاب‌هایی همه‌فهم و فاقد اصطلاحات پیچیده علمی است.
وی بیان کرد: تاریخ انبیای الهی همواره شاهد زحمات شبانه‌روزی هادیان طریق حق و مبلغان وادی ایمان بوده که همچون طبیبی حاذق و مشفق، دردهای درونی بشر را درمان و از جامعه انسانی مراقبت کرده‌اند و با گفتار صادقانه و کردار آگاهانه خویش، پیکره اجتماع را از هر گزندی در امان نگه داشته‌اند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تبلیغ بالینی شامل سه محور عیادت از بیماران، مشاوره دینی و ارتباط با کارکنان بیمارستان است، اظهار کرد: یکی از عرصه‌های نوین تبلیغی، عرصه تبلیغ بالینی به معنای بر بالین بیمار حاضر شدن و عیادت و دلجویی از بیمار و همراهان وی با رویکرد توجه به معارف دینی است. خدمات معنوی نیز شامل همراهان بیمار و کارکنان مراکز درمانی است.
همچنین، امام جمعه نیک‌شهر با معرفی کتاب «دراسه فی طب الرسول المصطفی(ص)» گفت: باید با شناخت دقیق نیازها و مشکلات، مناسب‌ترین هدف‌گذاری، جهت‌گیری و برنامه‌ریزی را اجرا کنیم.
محمود لطفیان
انتهای پیام
captcha