اهدای هدایا به کودکان تحت سرپرستی خانواده‌های غیر مسلمان
کد خبر: 3814834
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
همزمان با ماه رمضان در انگلیس صورت گرفت:

اهدای هدایا به کودکان تحت سرپرستی خانواده‌های غیر مسلمان

گروه بین‌الملل ــ 500 کودک مسلمان که تحت سرپرستی خانواده های انگلیسی زندگی می کنند، به مناسبت ماه رمضان، هدایایی دریافت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره؛ جعبه های هدیه که کودکان مسلمان تحت سرپرستی خانواده های انگلیسی دریافت کردند شامل کتاب های کودکان، وسائل تزئینی، نسخه ای از قرآن با ترجمه انگلیسی، کتاب های دستور پخت غذاهای مخصوص رمضان و شیرینی است.

یک کودک 15 ساله که این هدایا را دریافت کرده می گوید: ترجمه قرآن برایم مفید بود و من هدایای خود را هم با بقیه اعضای خانواده تقسیم کردم.
 
«کلر جونز» که حضانت یک کودک مسلمان را بر عهده دارد درباره این طرح گفت: این اقدام خوبی است که به کودکان کمک می کند تا درباره فرهنگ خود بیشتر بدانند.
 
«شادیم حسین» بنیانگذار موسسه My Foster Family، که این طرح را اجرا کرده، می گوید: ما می خواهیم با ارائه حمایت هایی که سرپرستان این کودکان نیاز دارند، به آنها کمک و از اقدام آنها در قبول سرپرستی کودکان بی سرپرست تقدیر کنیم. 
 
این هدایای رمضانی به خانواده های سرپرست کودکان کمک می کند نیازهای کودکان مسلمان تحت سرپرستی خود طی ماه رمضان را درک کنند و پیوندشان با آنها را قوی تر کنند.

مسجد و مرکز اسلامی فینچلی (Finchley)، با کمک به تهیه 100 جعبه از این هدایا در این اقدام مشارکت کرده است. «اسامه» یکی از مقامات این مسجد می گوید: ما با حمایت و راهنمایی والدینی که سرپرستی این کودکان مسلمان را بر عهده دارند خواستیم به آنها اطمینان دهیم که از آنها برای تامین نیازهای جسمی، روحی و معنوی این کودکان حمایت می شود.

برآورد می شود حدود 4500 کودک مسلمان در بریتانیا تحت سرپرستی خانواده های غیرمسلمان قرار دارند. بعضی از این کودکان از کشورهای جنگ زده مثل سوریه به عنوان پناهنده به انگلیس آمده اند یا کودکان پناهجوی بی سرپرست هستند.
 
انتهای پیام
captcha