اعطای ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی
کد خبر: 3814899
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
دشتی خبر داد:

اعطای ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌ و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است تا مسیر توانمندسازی آنها هموار شود.

اعطای ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل امروز پنجم خردادماه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان اردبیل که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، استاندار اردبیل و نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در سالن شیخ صفی‌الدین استانداری برگزار شد، گفت: بیش از ۵۴ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شد تا بتوانند شغل مورد نظرشان را ایجاد کرده و به سوی خودکفایی گام بردارند.

وی با اشاره به ایجاد ۲۷۵۰ فرصت شغلی برای مددجویان در سال ۹۷، بیان کرد: بر اساس راستی‌آزمایی‌‌های صورت گرفته تمامی طرح‌های اجرا شده همچنان فعالیت دارند و کمیته امداد استان اردبیل درصدد است با نظارت‌های فنی و تخصصی به پایدارسازی آن کمک کند.

دشتی با بیان اینکه پایدارسازی طرح‌ها مسیر دستیابی مددجویان به استقلال اقتصادی را کوتاه‌تر می‌کند، افزود: اشتغال پایدار مهم‌ترین برنامه کمیته امداد است تا خانوار تحت حمایت پس از اجرای طرح دچار مشکل نشده و موانع را برای رسیدن به خوداتکایی کامل کنار بزنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۲۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی بانک‌های عامل به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است، گفت: در سال‌جاری نیز تلاش داریم با جذب تمامی سهمیه ابلاغی فرصت‌های شغلی مناسبی را برای خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر استان اردبیل ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۸ میلیارد تومان نیز در سال گذشته در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی به مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند روستایی و عشایری استان اردبیل اعطا شده است، افزود: ۷۶۰ نفر از مددجویان روستایی و عشایری با دریافت وام اشتغال پایدار روستایی وارد عرصه تولید شده‌اند.

دشتی با اعلام اینکه حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز در دست اقدام بانک‌های عامل قرار دارد که با تکمیل فرایند اعطای تسهیلات، مددجویان می‌توانند در سال‌جاری اشتغال مورد نظر خود را ایجاد کنند، بیان کرد: متوسط وام پرداختی اشتغال پایدار روستایی ۲۵ میلیون تومان و حداکثر آن ۵۰ میلیون تومان به هر متقاضی است که تنها به مددجویانی که در مناطق محروم و عشایری اشتغال ایجاد کنند اعطا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه مناطق روستایی اردبیل ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های دامپروری و کشاورزی دارند که با برنامه‌ریزی‌های دقیق درصدد هستیم بستر مناسبی را برای توسعه و پیشرفت این مناطق فراهم کنیم، گفت: با توجه به پرداخت مناسب تسهیلات اشتغال‌زایی در سال گذشته پیش‌‌بینی می‌شود ۵۰ درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در سال‌جاری در مناطق محروم اجرا شود.

وی با بیان اینکه مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود از دیگر برنامه مهم کمیته امداد استان اردبیل است که با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و نوین می‌توانیم به این مهم دست یابیم، افزود: بیشتر روستاهای استان اردبیل ظرفیت بسیاری برای بهره‌برداری‌های اقتصادی دارند که با شناسایی دقیق می‌توانیم زمینه توسعه و پیشرفت مناطق محروم را فراهم کنیم.

دشتی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل در بحث اعطای وام اشتغال و خودکفایی نهایت همکاری را با کمیته امداد استان اردبیل دارند که همچنان شاهد ادامه همیاری‌ها برای پرداخت تسهیلات به مددجویان هستیم، بیان کرد: امید است با همکاری بانک‌های عامل، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خیران در سال‌جاری بتوانیم نقش مضاعفی را در ایجاد اشتغال برای مددجویان و افراد بی‌بضاعت جامعه ایفا کنیم.

انتهای پیام

captcha