پرداختن به مسائل فرهنگی در دستور کار شوراهای فرهنگ عمومی است
کد خبر: 3814917
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴

پرداختن به مسائل فرهنگی در دستور کار شوراهای فرهنگ عمومی است

گروه فرهنگی- فرماندار سقز با بیان اینکه کار فرهنگی زودبازده نیست، اظهار کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی می‌طلبد در درازمدت به آن بها داده شود و لازم است مواردی از این دست در دستور کار شورای‌های فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده، امام جمعه سقز و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سقز شنبه شب، چهارم خردادماه در شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: دشمن شناسی از وظایف دینی مسلمانان است و این مهم حقیقتی است که واجب است هر مسلمانی به آن واقف باشد.
وی توصیه به نماز، حجاب و زکات، حج و سایر مسائل دینی را از اولویت های جوامع اسلامی برشمرد و عنوان کرد: در کنار این مسائل لازم است دشمنان اسلام را نیز بشناسیم و برای مقابله با توطئه های آنها هئوشیار و جامعه را نیز نسبت به دسیسه های دشمنان آگاه کنیم.
کامیل کریمیان، فرماندار سقز نیز با بیان اینکه کار فرهنگی زودبازده نیست، اعلام کرد: پرداختن به مسائل فرهنگی می‌طلبد در درازمدت به آن بها داده شود و لازم است مورادی از این دست در دستور کار شورای های فرهنگ عمومی باشد.
وی عنوان کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی را در عدم کنترل فضای مجازی دانست و عنوان کرد: گستردگی و وعت این کنترل آن را با مشکلاتی مواجهه کرده است.
کریمیان با اشاره به نامگذاری استان کردستان با عنوان سرزمین فرهنگ و هنر از سوی مقام معظم رهیری اذعان کرد: وظیفه ما در شورای فرهنگ عمومی پرداختن به این مسئله با چشم انداز بلند مدت رونق تولید است.
آموزش، تمرین و تذکر برای بستر سازی فرهنگی موثر است
فرماندار سقز همچنین با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ تولید در جامعه عنوان کرد: از طریق آموزش، تمرین و تذکر می توان فرهنگ تولید را در جامعه بسترسازی کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز نیز با برشمردن مسائل و مشکلات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان ها ابراز داشت: عدم حضور شخصیت های حقوقی در جلسات شورای فرهنگ عمومی، لزوم بازنگری در ترکیب اعضای این شورا، نبود ساختار سازمانی و نیروی انسانی کارشناس و لزوم توزیع برخی از اعتبارات فرهنگی شورای فرهنگ عمومی از جمله مسائل و مشکلات پیش روی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان هاست.
مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در ادامه این جلسه با برشمردن برنامه ها و فعالیت های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برگزاری ویژه برنامه ضیافت نور در بیست و هفتمن نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، برگزاری مراسم جشن رمضان، نمایشگاه علوم قرآنی محافل قرآنی، جزءخوانی قرآن کریم از جمله برنامه های شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان در ماه مبارک رمضان بود.
3600 دقیقه برنامه با موضوع رونق تولید در صدا و سمیای کردستان برگزار می شود
معاون صدا و سیمای مرکز کردستان، نیز در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز استان متناسب با شعار سال با عنوان رونق تولید اقدام به تشکیل کارگروهی کرد و ویژه برنامه‌هایی را برای تحقق این شعار تشکیل داد.
مجاهد بنی عامریان، با اشاره به اینکه در مرحله اول اقدام به آنالیز صحبت‌های مقام معظم رهبری کردیم، افزود: ایجاد ۶ هزار دقیقه برنامه در حوزه صدا، ایجاد سه هزار و ۶۰۰ دقیقه برنامه در حوزه سیما و اجرای ۱۱۰ دقیقه خبر با موضوع رونق تولید در استان انجام گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹ هزار و ۷۰۰ دقیقه برنامه در صدا و سیمای استان در حوزه رونق تولید ساخته شده است، گفت: در حوزه فضای مجازی نیز به صورت مکتوب و طراحی پوستر فعالیت‌هایی با موضوع شعار سال انجام شده است.
معاون سیمای مرکز کردستان اعلام کرد: برگزاری نشست‌ها و ویژه برنامه‌هایی با حضور مسوولان و کارشناسان با موضوعات قاچاق کالا، استفاده از کالای ایرانی و توجه به مقوله کارآفرینی از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کردستان است.
بنی‌عامریان همچنین از تولید مستندی با عنوان روزهای زندگی از کارآفرینی بانوان استان خبر داد و گفت: این مستند امسال رونمایی می‌شود و سعی براین است در خردادماه جاری به اتمام برسد.
وی اضافه کرد: همچنین بعد از ماه مبارک رمضان کارگروههایی با حضور اساتید دانشگاهی و فعالان اقتصادی این حوزه در راستای بررسی موانع تولید به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های صدا و سیمای استان انجام می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha