عدم اطلاع‌رسانی مناسب یکی از خلل موجود در نمایشگاه علوم قرآنی کردستان
کد خبر: 3814928
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

عدم اطلاع‌رسانی مناسب یکی از خلل موجود در نمایشگاه علوم قرآنی کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان عدم اطلاع‌رسانی مناسب را از خلل موجود در هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی استان کردستان دانست و گفت: اطلاع رسانی مناسب می‌توانست استقبال از این نمایشگاه معنوی را بیش از پیش کند.

به گزارش ایکنا ازکردستان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی موسوی، معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان امروز، پنجم خردادماه در دومین روز از هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی و در غرفه ایکنا اظهار کرد: ما در دانشگاه‌ها به صورت دوره‌ای کلاس‌های حفظ قرآنی، جزء خوانی قرآن و ... را برگزار می‌کنیم که بسیار مورد استقبال علاقمندان و دانشجویان قرار گرفته است.
وی عدم اطلاع‌رسانی مناسب را از خلل موجود در هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی استان کردستان دانست و افزود: اطلاع‌رسانی مناسب می‌توانست استقبال از این نمایشگاه معنوی را بیش از پیش کند.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مباحثی که در استان کردستان می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد، مباحث قرآنی است وعلاقمندی به تلاوت قرآن بین عموم مردم استان واقعاً چشمگیر است و به همین دلیل برگزاری چنین نمایشگاهی بیشتر مورد توجه مردم استان خواهد بود.
وی با اعلام اینکه برای اطلاع‌رسانی مناسب در مورد این نمایشگاه باید در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس بیشتر به برپایی نمایشگاه علوم قرآنی پرداخته شود، افزود: اگر ما بیشتر در جریان برپایی این نمایشگاه قرار می‌گرفتیم قطعاً دانشجویان علاقمند را به حضور در نمایشگاه و بهره‌مندی بیشتر از فیوضات ماه مبارک تشویق می‌کردیم.
حجت‌الاسلام موسوی افزود: با توجه به ظرفیت قرآنی موجود در استان و علاقمندی مردم به جلسات و محافل قرآنی باید گفت که استقبال از برنامه‌های قرآنی در استان مورد قبول بوده و هست.
وی به برگزاری دوره‌های آموزشی و محافل قرآنی در سطح دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ابتدا تصور من این بود که زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و امام استقبال دانشجویان کردستانی از برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها به حدی است که قابل مقایسه با هیچ جای دیگر نیست.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: شأن قرآن بسیار اجل است و هرچه ما در بحث قرآنی کار کنیم باز هم کم است اما خود قرآن به کسانی که گام در راه قرآن می‌گذارند، عنایت ویژه‌ای دارد.
وی عنوان کرد: در نمایشگاه علوم قرآنی باید از بازدیدکنندگان یک نظرسنجی گرفته شود و در پایان نقاط ضعف و نقاط قوت مطرح شده در نظر سنجی‌ها را مورد توجه قرار داده و در نمایشگاه سال آینده این مسائل مرتفع شود.
حجت‌الاسلام موسوی اعلام کرد: توجه جوانان به مسائل دینی و قرآنی بیشتر از گذشته است اما ما در انتقال مفاهیم قرآنی هنوز هم با روش سنتی پیش می‌رویم و این جوابگو نیست در این راستا ما باید از ادبیات، علوم روز، تجهیزات به روز را در اختیار گرفته تا بتوانیم برنامه‌ای متناسب با جوان امروز تدوین کنیم.
وی ادامه داد: توجه به مسائل دینی در سطح جامعه بیشتر از گذشته شده است اما ما مسئولان کم کارتر و تلاش کمتری نسبت به گذشته داریم و همین امر انگیزه را در جوانان کم کرده است.
معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان افزود: دشمن امروز برای دوری جوانان از مسائل دینی و قرآنی هزینه‌های هنگفت و وقت بسیار را می‌گذارد اما آیا ما تا این حد برای جوانان سرمایه گذاری کرده‌ایم و جواب گرفته‌ایم.
وی افزود: تجربه نشان داده که در ماه مبارک رمضان به دلیل حکفرما شدن فضای قرآنی در جامعه مردم به برنامه‌های قرآنی بیشتر روی می‌آورند لذا باید اینفرصت پیش آمده بهره کافی و وافی را برد.
حجت‌الاسلام موسوی ضمن قدردانی از خبرگزاری ایکنا در برپایی غرفه در حاشیه این نمایشگاه یادآور شد: خبرگزاری ایکنا با برپایی این غرفه در حاشیه نمایشگاه تبدیل به تریبونی برای بیان مسائل و مشکلات موجود جامعه قرآنی شده است.
انتهای پیام

captcha