نشست شورای هماهنگی شهرداری تهران برای روز قدس
کد خبر: 3814936
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲

نشست شورای هماهنگی شهرداری تهران برای روز قدس

گروه بین‌الملل ـ نشست شورای هماهنگی شهرداری تهران جهت تشریح برنامه سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرداری برای برپایی باشکوه روز جهانی قدس برگزار شد.

نشست شورای هماهنگی شهرداری تهران برای روز قدس
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ این نشست بعدازظهر امروز(پنجم خردادماه) در محل ساختمان شهرداری تهران و با هدف تبیین برنامه‌های مراکز و بخش‌های مختلف شهرداری برای روز جهانی قدس برگزار شد.

در این نشست، سعید صادقی، مشاور شهردار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی، مشاور شهردار تهران در حوزه مناسبات فرهنگی با کلانشهرهای جهان، صفی الله رمضانخانی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور حقوقی و پارلمانی، مجید صفاتاج، نویسنده و پژوهشگر و گردآورنده دانشنامه بزرگ فلسطین، حسین رویوران، کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه و معاون سیاسی و بین‌المللی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، مهدی شکیبایی، مدیرعامل خبرگزاری قدس و شماری از مسئولان نهادها و بخش‌های مختلف شهرداری تهران حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میثم امرودی در ابتدای این نشست گفت: شهرداری تهران با شعار «نحو القدس ـ قدس پایتخت ابدی فلسطین» که شعار عربی آن مطابق با اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت می‌کند.

وی افزود: در راهپیمایی امسال تلاش می‌شود که چهره انقلابی شهرداری تهران و همچنین، اهتمام ویژه شخص شهردار به مسئله قدس و فلسطین به تصویر کشیده شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرداری تهران برنامه‌های خود را برای راهپیمایی روز قدس را تشریح کردند که «فضاسازی تبلیغاتی محور راهپیمایی»، «پوشش فعالیت‌های شهرداری در پرتال شهرداری تهران»، «دعوت از رسانه‌ها برای پوشش مراسم روز قدس» از جمله برنامه‌های ارائه‌شده از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران و مرکز ارتباطات شهرداری بود.

براساس این گزارش؛ راه‌اندازی 30 غرفه از سوی معاونت اجتماعی، نمایش‌های خیابانی، دیوار خاطرات، جشنواره زیتون سرخ، نصب دیوار حائل برای نوشتن جملاتی علیه اسرائیل از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی نمایندگان سازمان‌های مختلف وابسته به شهرداری پیشنهاد شد.

صفی‌الله رمضانخانی، مشاور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور حقوقی و پارلمانی، ضمن سخنانی در این نشست با اشاره به دستور شهردار تهران برای برگزاری مراسم باشکوه روز قدس گفت: با توجه به طرح مسئله معامله قرن برگزاری مراسم قدس امسال بسیار حائز اهمیت است.
نشست شورای هماهنگی شهرداری تهران برای روز قدس
وی افزود: کمیته فلسطین در نهاد ریاست جمهوری مذاکراتی با صدا و سیما برای پوشش بهتر این مراسم و همچنین، جلساتی با دانشجویان خارجی جامعة المصطفی(ص) العالمیه برای برپایی مراسم روز قدس در خارج از کشور داشته است.

در ادامه، نماینده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به تشریح برنامه‌های این سازمان در روز جهانی قدس پرداخت و گفت: برپایی دادگاه نمادین برای محاکمه سران آمریکا و اسرائیل، فعالیت‌های میدانی و تعاملی و نمایشگاه کتاب در حوزه نشر فلسطین از فعالیت‌های این سازمان است.
 
شهرداری تهران همچنین، در نظر دارد در روز جهانی قدس، کلیپ‌ها و تصاویری مرتبط با موضوع فلسطین و محتوای معامله قرن با هدف آگاهی‌‌بخشی به مردم از نمایشگرهای درون قطار و ایستگاه‌های متروی تهران پخش کند. تئاتر، پرده‌خوانی با موضوع فلسطین، توزیع سربندهای مقاومت و دیوارنگاره از دیگر برنامه‌هایی است که قرار است در متروی تهران اجرا شود.
 
همچنین، دعوت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی جهت حضور در غرفه‌های شهرداری تهران، دعوت مردم به حضور در راهپیمایی از طریق ورزشکاران محبوب مردمی، شرکت ورزشکاران رزمی‌کار با لباس‌های متحدالشکل و تجلیل از ورزشکارانی که از مسابقه با اسرائیل خودداری کرده‌اند از دیگر برنامه‌های شهرداری در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال است.

مهدی شکیبایی، مدیرعامل خبرگزاری قدس نیز با اشاره به این که 32 کشور عضو اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حمایت از ملت فلسطین است، گفت: مقر این اتحادیه در تهران است و این اتحادیه امسال کمک کرده که در 9 کشور راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار شود.

انتهای پیام
captcha