غیبت دانشگاه‌های کردستان یکی از خلاء‌های موجود در نمایشگاه علوم قرآن است
کد خبر: 3814937
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶

غیبت دانشگاه‌های کردستان یکی از خلاء‌های موجود در نمایشگاه علوم قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان با اشاره به فعالیت واحدهای قرآن و عترت دانشگاه‌های سطح استان، گفت: عدم حضور واحدهای قران و عترت دانشگاه‌های استان کردستان یکی از خلاء‌های نمایشگاه علوم قرآن است.

به گزارش ایکنا از کردستان، مرتضی خسروپناه، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان امروز، پنجم خردادماه در دومین روز از هجدهمین نمایشگاه علوم قرآنی و در غرفه ایکنا اظهار کرد: برپایی نمایشگاه علوم قرآنی یک اقدام ارزشمند، معنوی و قابل قبولی است که برپایی این نمایشگاه باید در مکان‌های دیگر نیز گسترش یابد.
وی خواستار افزایش کمی این نمایشگاه‌های علوم قرآنی در سطح استان شد و افزود: با توجه به استقبال مردم استان از برنامه‌های قرآنی نیاز است تا این نمایشگاه علوم قرآنی در شهرک‌های پرجمعیت اطراف سنندج نیز برپا شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، نمایشگاه علوم قرآنی را یک فضای معنوی ایجاد شده در ماه مبارک رمضان دانست و عنوان کرد: ایجاد این فضای معنوی و بازدید مردم از آن می تواندزمینه ساز تشویق و ایجاد انگیزه بین جوانان برای فعالیت های قرآنی باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سبک زندگی قرآنی در جامعه اعلام کرد: امروزه به لحاظ نسبی نسبت به گذشته ترویج سبک زندگی قرآنی در وضعیت بهتری است اما با حد مطلوب و ایده آل فاصله داریم.
خسروپناه عنوان کرد: در حوزه نخبگان، فرهیختگان، اهل سواد کدهایی وجود دارد که مشخص می کند با سبک زندگی قرآنی فاصله داریم که قابل آسیب‌شناسی است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب است و ادعای انقلاب اسلامی پیاده کردن سبک زندگی قرآنی و احکام الهی است و در بخش اجرایی آن مشکلات جزئی وجود دارد که موجب آسیب رساندن به سبک زندگی اسلامی شده است.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، افزود: گاهی نقص قوانین، عدم برخورد با متخلفان، ناکارآمدی سیستم اداری موجب آسیب رساندن به سبک زندگی اسلامی می‌شود چرا که نوع نگاه به سیستم اسلامی است.
وی در ادامه گفت: انتظارات از یک جامعه اسلامی این است که قانون اسلامی، اجرای اسلامی، امنیت بالا ، شاخص‌های درآمدی خاص، حفظ جایگاه انسان‌ها و ... است.
خسروپناه عنوان کرد: ما در برخی شاخص‌های اسلامی بودن را رعایت می کنیم اما در بانکداری شیوه اسلامی را رعایت نمی‌کنیم و جامعه مذهبی به دلیل مسائل شرعی در استخدام در بانک ها اکراه و امتناع دارند.
وی افزود: وقتی فردی اصول و فروع دین را اجرا می کند انتظار این است که به لحاظ معیشتی و منبع درآمدی نیز اصول اسلامی را را رعایت کند چراکه عدم اجرای این امر سایر عبادات فرد را نیر باطل خواهد کرد و معیشتش بی برکت می‌شود.
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان افزود: مردم انتظار دارند که در زندگی فردی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... یک همخوانی و همگنی بین آن ها برقرار باشد که اینگونه نیست.
وی اعلام کرد: دانشجویان ما جزء قشر پاک و تشنه فعالیت‌های قرآنی هستند و جزیره‌ای عمل کردن مسئولان موجب آسیب رساندن به این قشر جامعه می‌شود لذا شورای توسعه قرآنی باید علمی‌تر، دقیق‌تر و به روزتر عمل کنند.
خسروپناه یادآور شد: در حوزه قرآنی مانند حوزه ورزشی باید به فعالان قرآنی یک دید قهرمانی داشته باشیم و با این نگاه او را پرورش دهیم و مسابقات و برنامه های قرآنی برای این قهرمانان قرآنی به صورت ویژه برگزار شود.
انتهای پیام

captcha