غربی‌ها اختلافات شدید خود را پشت هیبت ظاهری‌شان مخفی کرده‌اند/ عاقل در منطق قرآن
کد خبر: 3815010
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
آیت‌الله هادوی تهرانی:

غربی‌ها اختلافات شدید خود را پشت هیبت ظاهری‌شان مخفی کرده‌اند/ عاقل در منطق قرآن

گروه حوزه‌های علمیه ــ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عاقل در منطق قرآن کسی است که عقلش او را به عبودیت الهی بکشاند، تأکید کرد: متولیان و پیروان فرهنگ غربی در منطق قرآن عاقل نیستند. همچنین غربی‌ها و آمریکا در مسائل سیاسی تشتت و اختلافات شدیدی دارند، ولی آن را پشت هیبت ظاهری‌شان مخفی می‌کنند.

غربی‌ها اختلافات شدید خود را پشت هیبت ظاهریشان مخفی کرده‌اند/ عاقل در منطق قرآنبه گزارش ایکنا، آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی در ادامه سلسله جلسات تفسیر خود در مسجد اعظم با تسلیت شهادت امام علی(ع) گفت: در روایت است که وقتی ابن ملجم برای بیعت آمد علی(ع) به اطرافیان فرمودند این کسی است که محاسن مرا با خون رنگین خواهد کرد؛ وقتی برخی اصحاب شنیدند دست به شمشیر بردند تا کاری بکنند ولی حضرت فرمود کاری نکرده که بخواهید مجازات کنید.

وی در ادامه تفسیر سوره حشر افزود: در داستان بنی‌نضیر خداوند با دستان امام علی(ع) این قبیله را از منطقه آنان بیرون کرد و رعب و حشت در دل یهودیان بنی‌نضیر انداخت و آن‌ها مجبور شدند خودشان بیوتشان را خراب کنند.

هادوی تهرانی با بیان اینکه امام علی(ع) در سن ده سالگی اولین مردی است که به اسلام گروید و همراه پیامبر و سپر بلای ایشان شد تصریح کرد: در بنی نضیر نیز امام به همراه ده نفر در برابر هزار یهودی ایستاد و آنان را شکست دادند؛ امام پروانه‌وار در صحنه‌های مختلف دفاع از پیامبر(ص) حاضر بود و بعد از پیامبر آن طور حقشان غصب شد؛ خلیفه اول به منزل امام آمد و گفت که می‌دانیم شما از همه شجاع‌تر و عالم‌تر هستی ولی مردم شما را نمی‌پذیرند یعنی خودشان معترف بودند و جوانی امام(ع) را بهانه کرده بودند.

این استاد تفسیر بیان کرد: مسعودی از قول ابن عباس نقل کرده که یک روز خلیفه دوم مرا به بیرون شهر برد و گفت من نسبت به آینده نگران هستم به نظر تو چه کسی برای تصدی خلافت مناسب است؛ ابن عباس می‌گوید من در دلم بود نام امام علی(ع) را ببرم ولی جرئت نمی‌کردم اسم علی را ببرم؛ ولی خود عمر اسم امام را برد ولی گفت او هم نقاط ضعفی دارد از جمله اینکه جوان است؛ در جمع شوخی می‌کند و جایگاه بزرگترها را حفظ نمی‌کند.

این استاد سطح عالی تفسیر حوزه با بیان اینکه آیه 11 این سوره درباره نفاق عبدالله بن ابی بوده گفت: در آیه 14 هم اشاره شده که ای مسلمین اینها با شما جنگ نمی‌کنند اعم از کفار و منافقانشان با شما جنگ نخواهند کرد مگر در پشت حصن‌های محکم و دیوارهای قلعه‌هایشان؛ یعنی مرد میدان نیستند، در میان خودشان درگیر و خشن هستند و شما از دور می‌بینید که ظاهراً متحدند ولی بینشان اختلاف زیاد است همان طورکه اتحادیه اروپا و روابط با آمریکا و استحکام سیاسی آمریکا از دور دیده می‌شود ولی درونشان پر از اختلاف است.

هادوی تهرانی اظهار کرد: اینها دنبال منافع شخصی هستند و ترامپ چند صباحی رئیس‌جمهور شده و باید به برج‌هایش اضافه کند؛ می‌گوید من یک دلار حقوق هم نمی‌گیرم راست می‌گوید زیرا حقوق 250 هزار دلاری ریاست جمهوری به جایی نمی‌رسد و باید از طرق دیگر منفعتش را تأمین کند.

وی افزود: وقتی رئیس‌جمهور انگلیس گریه کنان استعفا داد کشورهای آلمان و فرانسه و ... چه واکنشی نشان دادند؛ این طور نیست که در درون متحد باشند بلکه همه دنبال منفعت بیشتر برای خودشان هستند؛ ضمن اینکه هر کدام در کشورهایشان مانند فرانسه مشکلات عدیده دارند.

هادوی تهرانی ادامه داد: خداوند در بیان چرایی این وضعیت دشمنان اسلام فرموده است که علت آن این است که اینها عقل ندارند؛ اینها در عقل به معنای اینکه چگونه به بالاترین منافع برسد که جلودارند؛ ترامپ که کسی فکر نمی‌کرد رای بیاورد با شگردهایی که به کار بردند رئیس‌جمهور شد، امروز انگلیس و آمریکا با مکیدن منطقه کشورهایشان را اداره می‌کنند و مسلمانان زیادی در انگلیس هستند که سرمایه آن‌ها این کشور را اداره می‌کند. به همین دلیل ما فتوا داده‌ایم مسلمینی که در کشورهای کفر حضور دارند و حضور آنان کمکی به توسعه و رشد اسلام ندارد حضورشان جائز نیست زیرا این حضور سبب پیشرفت کفر شده است ولی با همه این مسائل از منطق قرآن بی‌عقل هستند.

وی با تأکید بر اینکه این کشورها با همه عقل حسابگری که دارند در منطق قرآن بی‌عقل‌اند، تصریح کرد: متأسفانه ما مسلمانان که در ظاهر می‌گوییم دشمن آمریکا و فرهنگ غرب هستیم ولی در عمل چه مواجهه‌ای داریم؟.

وی تأکید کرد: در دنیا فقط دو فرهنگ است یا کفر و انحراف و یا صراط مستقیم و عقل درست عقلی است که انسان را به عبادت خدا و کسب بهشت برساند وگرنه عقلی که انسان را به شح نفس و خودخواهی بکشاند عقل نیست. وقتی به امام علی گفتند معاویه چه عقلی دارد؛ امام فرمود این عقل نیست بلکه شیطنت و مکر است.

هادوی تهرانی اظهار کرد: این همه مسلمان در دنیا هستند ولی چون در فرهنگ غرب بازی می‌کنند خطری برای آنان ندارند و این نگرانی باید در همه ما وجود داشته باشد که در دوراهی ایمان و کفر که دائماً در مسیر ما هست راه ایمان را انتخاب کنیم و برای حفظ این ایمان هر نماز یک فرصت است.

انتهای پیام

captcha