اعلام ویژه‌برنامه‌های روز قدس در خراسان رضوی
کد خبر: 3815236
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

اعلام ویژه‌برنامه‌های روز قدس در خراسان رضوی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ویژه‌برنامه‌های روز جهانی قدس در استان را تشریح کرد.

اعلام ویژه برنامه‌های روز قدس در خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز، هفتم خردادماه در نشست خبری اعلام ویژه برنامه‌های روز قدس در محل شورای تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده، مراسم روز جهانی قدس در روز جمعه مورخ 10 خردادماه در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم در شهر مشهد با اجتماع مردمی، ساعت 9 صبح در میدان پانزده خرداد با رعایت طرح تفکیک در خیابان‌های خرمشهر، بلوار جمهوری اسلامی و پایانه مسافربری و با قرائت کلام‌الله مجید، نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرود و تواشیح برگزار خواهد شد.
سلطانی ادامه داد: حركت بانوان از لاین سمت چپ و آقایان از لاین سمت راست خیابان امام رضا(ع) به طرف حرم مطهر حضرت رضا(ع) به ترتیب به سمت ورودی از باب‌‌الجواد(ع) و باب‌الرضا(ع) به صحن جامع رضوی و در نهایت به رواق امام خمینی(ره) و رواق‌های حرم مطهر رضوی مستقر خواهند شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سخنران پایانی مراسم سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خواهد بود، اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس و قرائت قطعنامه راهپیمایی پایان بخش این مراسم است.
وی با اشاره به اینکه انتظامات داخلی راهپیمایی را نیروهای بسیجی با نصب بازوبند مخصوص عهده‌دار خواهند بود، افزود: اختصاص یک صفحه‌ از جراید محلی در تاریخ نهم خرداد ماه ویژه روزقدس، همچنین تشکیل میزگرد با حضور فرهیختگان پیرامون اهمیت روز جهانی قدس در دستور کار صدا و سیمای استان قرار دارد.
سلطانی تصریح کرد: ایاب و ذهاب راهپیمایان توسط سازمان اتوبوسرانی، قطارشهری و خطوط بی‌آرتی از مبادی پایانه‌های سطح شهر و شهرک‌های اقماری به میدان پانزده خرداد از ساعت 8 الی 10صبح و پس از اتمام نماز جمعه از حرم مطهر رضوی به پایانه‌ها از ساعت 12 الی 15 انجام می شود، همچنین استقرار سه دستگاه اتوبوس قبل از برگزاری راهپیمایی در مسیر خط بی‌آرتی خیابان امام رضا«ع» جهت ایاب و ذهاب راهپیمایان از میدان بیت‌المقدس به میدان 15 خرداد انجام خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سپاه امام رضا(ع) و لشکر77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) نسبت به استقرار گروه رزم نواز جهت نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرودهای حماسی در مسیر راهپیمایی اقدام خواهند نمود.
وی از برپایی 6 ایستگاه توزیع اقلام تبلیغی این شورا با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و سپاه امام رضا(ع) در مسیر خیابان امام رضا(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: فضاسازی شهر نیز در این روز توسط شهرداری صورت می‌گیرد، همچنین با توجه به گرمای هوا استقرار دو دستگاه جت فن و تانکر آب در مسیر راهپیمایی جهت آبپاشی و تعبیه هوا توسط شهرداری مشهد در نظر گرفته شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: سه دستگاه بالابر در مسیر راهپیمایی جهت تسهیل کار عکاسان و خبرنگاران صداوسیما و سایر رسانه‌ها و مطبوعات مستقر خواهد شد.
سلطانی بیان کرد: از دیگر اقدامات در راستای انتشار و انعکاس اخبار راهپیمایی فیلمبرداری و عكسبرداری هوایی از مراسم راهپیمایی توسط صدا و سیمای استان است که با همکاری نیروی‌های مسلح در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

captcha