انتظار بروز رفتار عقلایی و قانونی از فرهیختگان آموزش و پرورش داریم
کد خبر: 3815307
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

انتظار بروز رفتار عقلایی و قانونی از فرهیختگان آموزش و پرورش داریم

گروه اجتماعی ــ استاندار فارس با بیان اینکه از جمع فرهیختگان آموزش و پرورش انتظار بروز رفتاری عقلایی و قانونی نه بر مبنای احساس داریم، گفت: اینكه در این مجموعه از کسی خوشمان نمی‌آید، پیام خوبی نیست.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٧ خردادماه در شورای آموزش و پرورش استان، خواستار تجدیدنظر در برخی رفتارهای غیرمعقول و احساسی از سوی برخی افراد در آموزش و پرورش استان شد و گفت: از جمع فرهیختگان آموزش و پرورش انتظار بروز رفتاری عقلایی و قانونی نه بر مبنای احساس داریم.
وی افزود: اینكه در این مجموعه از کسی خوشمان نمی‌آید، پیام خوبی نیست، چرا که ما خود هنوز بردباری، مصالحه، تعقل ...را یادنگرفته‌ایم که به دانش آموزان هم یاد دهیم؛ ابتدا مسئول خود باید تمرین بردباری، تعقل و ... کند و سپس به جامعه هدف که دانش آموز است، انتقال دهد.
رحیمی به انتظارات این شورا از مجموعه آموزش و پرورش و فرهنگیان اشاره و بیان كرد: هدف از این شورا تأكید بر این موضوع است كه نیازمند استفاده از خرد جمعی در آموزش و پرورش هستیم.
استاندار فارس با تصریح اینكه بزرگی‌ها از كوچك‌ها نشئت می‌گیرد، گفت: در آموزش و پرورش اقتدار و مقبولیت از كوچكی دانش‌آموزان به معلم نشئت می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه برای تصمیم گیری‌ها نیاز به مشورت و تحلیل داریم تا پس از حصول نتیجه با استفاده از خرد نخبگان، به سمت تصمیمی درست حركت كنیم که از پشتوانه برخوردار باشد، افزود: زمانی كه داده‌های لازم از این خرد جمعی ایجاد شد، تصمیمی معقول و منطقی گرفته می‌شود و شخص مدیر در این حالت مورد حمایت ما جهت اجرایی شدن تصمیم نهایی خواهد بود.
رحیمی همچنین به موضوع معافیت از پرداخت عوارض در مدارس غیردولتی مشابه مراكز دولتی که به عنوان یک مصوبه در این جلسه مطرح شد اشاره کرد و گفت: قائل به انجام این مهم در مدارس غیردولتی هستیم اما به شرطی که کاربری آموزشی داشته باشند، نه تجاری.
استاندار فارس در زمان بررسی مصوبه مراکز پیش دبستانی تحت پوشش بهزیستی استان نیز گفت: كارگروهی تشكیل خواهد شد تا بر مبنای ارائه مستندات، نظر دفتر حقوقی استانداری را هم اعمال کند.
وی همچنین به موضوع رسیدگی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی در منطقه ششده و قره بلاغ به ویژه مدارس آن اشاره كرد و گفت: بنا به هر دلیلی نام این منطقه زیاد شنیده می‌شود. تمایل داریم به سمتی حركت كنیم كه به نام نیك بلندتری از آن یاد شود.
استاندار فارس همچنین در زمان بررسی طرح آموزش عمومی مدارس استان توسط جمعیت امداد و نجات بدون مرز نیز با ارزیابی مثبت از اجرای این طرح، بر حمایت جدی مدیریت بحران استانداری فارس، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و آموزش و پرورش فارس از این طرح تاکید كرد و گفت: ایران كشوری بلاخیز و فارس جزو استان‌های ردیف بالا به ویژه در زلزله، آتش سوزی و تصادفات در کشور مطرح است.
رحیمی ادامه داد: نوروز امسال فوتی‌های ناشی از حوادث ترافیكی به شدت كاهش داشت که در سایه تلاش همكاران و آگاهی بخشی‌های عمومی ایجاد شد.
وی با یادآوری اینکه دانش‌آموزان سفیران ایمنی و سلامت در خانواده هستند كه می‌توانند انتقال دهنده و اثرگذار باشند، اظهار کرد: نیازمند انجام فعالیت‌های استاندارد در ساخت‌وسازها و ارتقای استانداردها جهت كاهش خطرات در مواقع بحرانی هستیم.
انتهای پیام

captcha