پیش‌بینی افزایش زوار در اربعین سال 98/ موکب‌های اربعین تا آخر خرداد ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3815323
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

پیش‌بینی افزایش زوار در اربعین سال 98/ موکب‌های اربعین تا آخر خرداد ثبت‌نام کنند

گروه فرهنگی- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به حذف ویزا بین دو کشور ایران و عراق گفت: با توجه به این توافق ارزنده بین دولت‌های دو کشور ایران و عراق پیش‌بینی می‌شود جمعیت قابل‌توجهی از زوار و خادمان در قالب موکب‌های مختلف در این ایام به حرکت میلیونی اربعین حسینی بپیوندند.

موکب‌های اربعین تا آخر خردادماه مهلت ثبت‌نام دارند

به گزارش ایکنا از قزوین، حامد کبودوند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین، در نشست خبری ظهر امروز هفت خردادماه به‌منظور تشریح برنامه‌های این ستاد اظهار کرد: ثبت‌نام موکب‌های اربعین از ابتدای خردادماه سال جاری آغاز شده و تا پایان خردادماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در سال 95 تعداد موکب‌های استان قزوین تنها 4 عدد بود که این رقم در سال 96 به 52 موکب و در سال 97 نیز به 68 موکب افزایش یافت که این آمار نشان از ارتقاء تعداد موکب‌های استان در سال‌های گذشته دارد.
کبودوند تصریح کرد: در اربعین سال جاری که از ابتدای 11 صفر تا 20 صفر مصادف با مهرماه 98 خواهد بود موکب‌های ثبت‌نام کرده می‌توانند نسبت به خدمات‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) اقدام کنند.
وی با تأکید بر لزوم ثبت‌نام و کسب پروانه لازم از سوی مراجع ذی‌صلاح عنوان کرد: در سال جاری ثبت‌نام موکب داران تنها از طریق سامانه موکب به نشانی https://mokeb.org/ میسر است و هیچ ثبت‌نام دستی و حضوری انجام نخواهد شد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: علاقه‌مندان جهت داشتن موکب‌های خدمت‌رسانی در اربعین حسینی 98 باید ضمن ثبت‌نام و یا تمدید پروانه خود در سایت موکب نسبت به دریافت کد ره‌گیری مبادرت ورزند.
این مسئول تأکید کرد: محدودیتی در ثبت‌نام موکب‌ها وجود ندارد چرا که اربعین حسینی یک حرکت کاملاً مردمی است و موکب‌ها نیز به‌صورت مردمی مدیریت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در اربعین سال 97 روزانه به دوهزار نفر در نجف اشرف، دوهزار نفر در کربلای معلا و 20 هزار نفر در شهر مسیّب عراق خدمت‌رسانی صورت گرفت که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز به همین میزان خدمات‌رسانی در ایام اربعین ارائه شود.
کبودوند با اشاره به حذف ویزا بین دو کشور ایران و عراق گفت: در سال گذشته طبق اعلام سازمان حج و زیارت استان تعداد 200 هزار نفر از استان قزوین در همایش ده‌ها میلیونی اربعین حسینی حضور یافتند که با توجه به توافق ارزنده بین دولت‌های دو کشور ایران و عراق در حذف ویزا پیش‌بینی می‌شود جمعیت قابل‌توجهی از زوار و خادمان در قالب موکب‌های مختلف در این ایام به حرکت میلیونی اربعین حسینی بپیوندند.
خدمت‌رسانی به زوار اربعین کاملاً مردمی است
وی تأکید کرد: با وجود حذف ویزا باید تمام مراحل صدور مجوز انجام شود و اگر موکب داران نسبت به دریافت پروانه موکب داری اقدام نکنند در مرز دچار مشکل خواهند شد چرا که انتقال تجهیزات بدون داشتن مجوز لازم به عراق وجود نخواهد داشت.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته 650 وعده غذایی در 68 موکب اربعین استان قزوین توزیع شد همچنین سه هزار ویزیت پزشکی از دیگر خدمات استان قزوین در ایام اربعین حسینی بود.
وی افزود: تمامی فرایند خدمت‌رسانی به زوار اربعین از صفر تا 100 درصد آن کاملاً مردمی است و همواره بر مردمی بودن آن تأکید است همچنین خادمان موکب‌ها نیز داوطلبانه از طریق موکب‌های مختلف سازمان‌دهی اعزام می‌شوند.
این مسئول با اشاره به شناسایی چهار موکب فاقد صلاحیت در اربعین 97 در استان قزوین عنوان کرد: طبق ارزیابی‌هایی که از 68 موکب استان انجام شد در نهات تعداد چهار موکب فاقد صلاحیت معرفی شد که در سال جاری به آن‌ها مجوزی داده نخواهد شد.
کبودوند خاطرنشان کرد: موکب‌های استان قزوین به‌مانند سالیان گذشته در شش قرارگاه قزوین، مهران، نجف طریق الحسین «جاده نجف به کربلا» ، کربلای معلا و شهر مسیّب مستقر و خدمات خود را به زوار کشورهای مختلف ارائه خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha