نمایشگاه علوم قرآنی از لحاظ کیفی بسیار باکیفیت طراحی شده است
کد خبر: 3815834
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱

نمایشگاه علوم قرآنی از لحاظ کیفی بسیار باکیفیت طراحی شده است

گروه فعالیت‌های قرآنی- یک فعال فرهنگی در کردستان گفت: نمایشگاه علوم قرآنی از لحاظ کیفی بسیار باکیفیت و طراحی آن نسبت به نمایشگاه قرآن کریم که در تهران برگزار شد، فوق‌العاده بهتر بود.

سامان احمدی، یک فعال فرهنگی در کردستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه علوم قرآن در غرفه ایکنای کردستان، ضمن تشکر از بانیان هجدهمین نمایشگاه استانی علوم قرآنی، اظهار کرد: طراحی و برنامه‌ریزی ستاد برگزاری این نمایشگاه برای آشنایی جوانان به علوم قرآن کاری بسیار ارزشمند برای مردم کردستان است.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه قرآن باید در شأن و خور مردم کردستان باشد و نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و مؤسسات فرهنگی و قرآنی است.
این فعال فرهنگی در کردستان بیان کرد: متأسفانه در نمایشگاه علوم قرآن ، شاهد حضور کم رنگ دستگاه‌های ذیربط هستیم، برخی از دستگاه‌ها با همکاری و در کنار هم توانستند این نمایشگاه را برپا کنند اما آنچه می‌بینیم برآیند حضور گزارشی تک تک اعضای شورا نیست و نشان دهنده این است که بعد از هجدهمین دوره از برگزاری این نمایشگاه نیازمند بررسی بسیاری شاخص‌ها است.
مکان نمایشگاه کاملا پاسخگوی تمام مشتاقان قرآنی شهر سنندج نیست
احمدی اعلام کرد: متأسفانه مکان نمایشگاه کاملا پاسخگوی تمام مشتاقان قرآنی شهر سنندج نیست در واقع اگر این نمایشگاه در حیاط مسجد قبا و یا مسجد جامع سنندج و در زمان افطار مورد نمایش قرار می‌گرفت، چه بسا مورد استقبال بسیاری از نماز‌گزاران و علاقمندان به قرآن می‌شد.
وی عنوان کرد: هر چند که ماهیت و محتوای این نمایشگاه شاهد نشست‌هایی تخصصی با حضور چهره‌های فعال قرآنی سطح کشور و استان شده اما می‌طلبد در شهری که معروف به شهر هزار مسجد است حداقل نمایشگاه قرآنی مانند فعالیتی فرهنگی با حضور عموم مردم برگزار شود.
این فعال فرهنگی در کردستان، ذکر کرد: این نمایشگاه از لحاظ کیفی بسیار باکیفیت و طراحی آن نسبت به نمایشگاه قرآن کریم که در تهران برگزار شد، فوق‌العاده بهتر بود.
احمدی بیان کرد: در این راستا برای تشویق جوانان به نمایشگاه باید از طرح‌ حلقه‌های صالحین بهره گرفت تا جوانان مشتقاق‌تر به نمایشگاه قرآنی ورود کنند.
وی در پایان یادآور شد: اگر ایمان به قرآن در زندگی هر فردی قوی جلوه کند قطعا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و طلاق بین جوانان ریشه‌کن خواهد شد.
انتهای پیام

captcha