۹۰ درصد اقتصاد ایران از دریاست
کد خبر: 3816114
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸

۹۰ درصد اقتصاد ایران از دریاست

گروه شهرستان‌ها - فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مرزهای ایران اسلامی زمینی و ۳۰ درصد دریایی است، گفت: بیش از 90 درصد اقتصاد ایران از دریا تامین می‎شود.

90 درصد اقتصاد ایران از دریاستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز دهم خردادماه در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز قدس در سبزوار طی سخنانی اظهار کرد: قول می‌دهیم کسی که در دریا آتش ایجاد کند، درگیر چنان آتشی شود که تنها راهش فرار از منطقه باشد.
وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مرزهای ایران اسلامی زمینی و ۳۰ درصد دریایی است اما بیش از ۹۰ درصد اقتصاد کشور ما از طریق دریا تامین می‌شود، بیان کرد: عرصه دریایی برای ما دارای اهمیت بسزایی است و دشمنان ما نیز از طریق دریا و اقیانوس جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند.
خانزادی عنوان کرد: جوانان ما در دوران دفاع مقدس نشان دادند که همیشه پای آرمان های انقلاب اسلامی هستند و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از روز اول با تحریم‌های دشمنان مواجه بوده اما با پشتکار جوانان نخبه توانسته‌ایم به بالاترین درجه پیشرفت تجهیرات و امکانات دست یابیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عرصه دریا را اقتدار آفرین و تمدن‌ساز دانست تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همیشه روی پای خود ایستاده و برای حضور پرقدرت در عرصه دریا توانسته است با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی و جوانان توانمند ناوهای موشک انداز بسازد.
وی با تکید بر اینکه جهانیان باید بدانند نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در عرصه قدرت نمایی به پیچیده‌ترین فناوری‌های دفاعی مجهز شده است، اظهار کرد: همانند دوران دفاع مقدس باید روی پای خودمان ایستادگی کنیم و کسانی که در دوران دفاع مقدس به ما سیم خار نمی‌دادند، امروز نیز یک پیچ نمی‌دهند.
خانزادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در صنایع موشکی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و در زمین و دریا دست ما پر و قدرتمند‌تر از گذشته است. ملت ایران اسلامی باید بداند که سربازان ایران در همه عرصه‌ها مقتدر و توانمند هستند و ترسوها باید بیشتر از گذشته بترسند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ملت ما شهادت طلبی را یکی از ارزش‌های بزرگ خود می‌دانند و تجهیزات پر زرق و برق آن‌ها هیچگونه تهدیدی برای جمهوری اسلامی ایجاد نمی‌کند بیان کرد: به مردم فهیم‌دیار سربداران و ایران اسلامی تعهد می‌دهیم که مظهر اقتدار مردم در عرصه دریا باشیم و دشمن باید بداند این ابزارهای مادی چشم پرکن را باید هرچه سریعتر به خلیج خوک‌ها منتقل کند.
وی تصریح کرد: کسی که در منطقه آتش افروزی کند، در ابتدا دامن خودش را می‌گیرد و هراسان مجبور به ترک منطقه خواهد شد و باید برای همیشه از منطقه بروند. دشمن باید بداند که دوران بزن در رو به پایان رسیده و در مقابل هرگونه تهدیدی پاسخ دندان شکنی می دهیم.

انتهای پیام

captcha