پیشرفت در گرو مدیریت جهادی/ معنویت در حوزه‌های کاری گسترش یابد
کد خبر: 3816185
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
رییس قوه قضائیه تاکید کرد:

پیشرفت در گرو مدیریت جهادی/ معنویت در حوزه‌های کاری گسترش یابد

گروه اجتماعی ـ رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه ضمن مدیریت در حوزه‌های کاری باید در گسترش معنویت به عنوان یک اصل اساسی کار کنیم، گفت: پیشرفت در گرو مدیریت جهادی است.

به گزارشنقدینگی بالا در کشور به سمت تولید هدایت شود ایکنا از خراسان‌ جنوبی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه، شب گذشته 10 خردادماه، در جلسه شورای اداری خراسان‌‌جنوبی اظهار کرد: توسعه یافتگی برای استان خراسان‌جنوبی بسیار حائز اهمیت است و در جهت این توسعه یافتگی در شهر بیرجند اقدامات فراوانی انجام شده است، اما هنوز این اقدامات کافی نیست و باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام بگیرد.

وی بیان کرد: مدیریت در نظام اسلامی با مدیریت در نظام‌های دیگر کاملا متفاوت است؛ در مدیریت اسلامی انسان خود را در معرض خدا می‌بیند و می‌داند قبل از آن که به ارباب رجوع و مقام بالادستی خود پاسخگو باشد باید به خداوند پاسخگو باشد.

رییس قوه قضاییه بیان کرد: امروزه قوی ترین نظام نظام خود کنترلی است یعنی فرد خود را ملزم به رعایت قوانین بداند و به قانون عمل کند که این نظام در گرو اعتقاد به خداست، هر چه معنویت و اخلاق در یک سازمان بیشتر باشد در آن سازمان تخلف کمتری را شاهد خواهیم بود.

رییسی گفت: با اینکه استان خراسان‌جنوبی در معرض تهدیداتی فراوانی وجود دارد اما در این استان کمترین میزان جرم و جنایات را شاهد هستیم که سهم اصلی این میزان پایین جرم و جنایات مربوط به فرهنگ و اخلاق مردم استان است و این پایبندی به اخلاق باعث شده است که میزان جرم و جنایت در استان کم باشد.

رییس قوه قضائیه بیان کرد: در باب مسئله کرامت کارکنان و ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی ما نگاهی وجود دارد به این صورت که حق با مشتری است، اما امیر المومنین(ع) در این زمینه می‌فرمایند: مردم را باید دوست داشت و ما باید این جمله را در انجام کارهای خود سرلوحه قرار بدهیم.

وی در باب مسئله نظارت به بخش‌های مختلف، اظهار کرد: در نظام کنترلی اصل بر کنترل و اعتماد است چرا که افزایش کنترل خود باعث افزایش اعتماد می‌شود و تداوم اعتماد در گرو کنترل است و همچنین این کنترل است که می‌تواند کارآمدی مجموعه را تضمین کند و میزان آسیب را کاهش دهد و سلامت مجموعه را تضمین کند.

رییسی تصریح کرد: ما باید میزان قاچاق سوخت در استان خراسان‌جنوبی و استان سیستان و بلوچستان را کاهش دهیم که خوشبختانه اقداماتی در این زمینه انجام شده است.

رییس قوه قضائیه گفت: امروزه دشمن به دنبال ایجاد یاس و نا امیدی در مردم است و قصد دارد نشان دهد که در بازار ما کنترلی وجود ندارد که در نتیجه این الزام برای مدیران وجود دارد که حتما کنترل لازم را انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: همچنین اجرای عدالت در نظام اسلامی تنها با داشتن امامی عادل محقق نمی‌شود، بلکه باید همه کسانی که که در زیرمجموعه امام مسلمین فعالیت می‌کنند عدالت را اجرا کنند و عادل باشند.

وی اظهار کرد: میزان نقدینگی بالا در کشور ما باید کنترل شود و این نقدینگی به سمت تولید پیش برود و تسهیلاتی به تولیدکننده اختصاص دهیم تا جلوی تورم را بگیرد و ما نباید بگذاریم این میزان نقدینگی بالا به سمت دلالی پیش برود.

رییسی گفت: در استان خراسان‌جنوبی با وجود منابع فراوان باید اقتصاد سنگ توسعه پیدا کند و همچنین اقتصادهایی مانند اقتصاد گیاهان دارویی و گردشگری باید در استان باید فعال شود.

رئیس قوه قضائیه افزود: در کشور ما زیرساخت‌ها بسیار ضعیف است و این مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات فراوانی شده است برای مثال زمانی که ما با پدیده‌ای مثل سیل مواجه می‌شویم اگر زیر ساخت‌های مناسب فراهم باشد، می‌توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد اما در کشور ما به دلیل نبود زیرساخت مناسب تبدیل به تهدید می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه ضمن مدیریت در حوزه‌های کاری باید در گسترش معنویت به عنوان یک اصل اساسی کار کنیم، گفت: امروز حفظ کرامت نسبت به زیرمجموعه و ارباب رجوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به استان خراسان‌جنوبی توجه ویژه‌ای دارند و بی شک زمانی که دوباره سفرهای استانی ایشان آغاز شود، به استان خراسان حنوبی سفر و با مردم ولایت مدار این استان دیدار خواهند کرد.
انتهای پیام

captcha