تمدید مهلت ثبت‌نام در انتخاب برترین موضوعات نشست‌های علمی در حوزه وقف
کد خبر: 3816313
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲

تمدید مهلت ثبت‌نام در انتخاب برترین موضوعات نشست‌های علمی در حوزه وقف

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشكده مطالعات تطبیق قرآن كریم شیراز از تمدید مهلت ثبت‌نام در فراخوان شناسایی و انتخاب برترین موضوعات نشست‌های علمی در حوزه وقف خبر داد.

زینب روستایی، رئیس دانشكده مطالعات تطبیق قرآن كریم شیراز، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، از اعلام فراخوان شناسایی و انتخاب برترین موضوعات نشست‌های علمی در حوزه وقف خبر داد و گفت: این همایش به‌همت دانشگاه علوم و معارف قرآن برگزار می‌شود كه علما و اندیشمندان استان فارس نیز می‌توانند در آن شركت كنند.
وی با بیان اینكه مهلت ثبت‌نام در این فراخوان تا پایان خردادماه جاری تمدید شده است، افزود: مركز پژوهشی وقف دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم در نظر دارد به‌منظور بسترسازی برای طرح دیدگاه‌های مختلف و اندیشه‌های گوناگون، گسترش مرزهای دانش وقف و رسیدن به پاسخ‌های دقیق علمی درباره نیازهای جامعه، سلسله نشست‌های علمی در حوزه وقف برگزار كند.
روستایی ادامه داد: در این راستا از اندیشمندان، پژوهشگران، علما و فضلا و صاحبنظران علمی، همچنین معاونان و مدیران و كارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه در استان فارس دعوت می‌شود كه در محورهای كلی مسائل و موارد كاربردی كه مرتبط با نیازهای روز جامعه باشد را به‌عنوان موضوعات نشست‌های علمی پیشنهاد دهند.
رئیس دانشكده مطالعات تطبیق قرآن كریم شیراز با اشاره به محورهای سلسله نشست‌های علمی در حوزه وقف گفت: محور علم و فناوری شامل كاربرد وقف در گسترش و توسعه علم و فناوری، كاربرد علم و فناوری در توسعه فرهنگ وقف و ارتقای بهره‌وری موقوفات، امكان‌سنجی مصادیق وقف در حوزه علم و فناوری، ابزارهای نوین و دانش‌بنیان ترویج و توسعه وقف است.
وی اضافه كرد: همچنین محور فقه مقارن شامل بررسی مسائل نوپدید(مستحدثه) در حوزه وقف از دیدگاه دانشمندان ادیان مختلف، جایگزینی نهادهای مشابه حقوقی و فقهی وقف در فقه مذاهب و محور فقه نظام شامل جایگاه وقف در حوزه نظام اسلامی، جایگاه حكومت اسلامی در توسعه فرهنگ وقف و ارتقای بهره‌وری موقوفات، نقش موقوفات در توسعه و حفظ تمدن نوین ایرانی ـ اسلامی، نقش وقف در رونق تولید ملی، نقش وقف در ارتقای نهادهای اجتماعی و حل معضلات اجتماعی، تأثیر زمان و مكان بر استفاده از موقوفات(تغییر جهات وقف به اقتضای زمان و شرایط) و محور حقوق و قوانین شامل خلأهای قانونی در حوزه مقررات وقف، نقد و بررسی آرای دیوان عدالت اداری در مواردی كه مقررات وقفی ابطال شده است، عوامل و پارامترهای مؤثر بر كاهش پرونده‌های حقوقی و تعارض مسائل فقهی با قوانین نهادها و سازمان‌های دیگر است.
روستایی با تصریح اینكه موضوعات ارسالی نباید تكراری بوده و دارای سابقه و پیشینه در مراكز و مجامع علمی نباشد، گفت: پژوهشگران و صاحبنظران می‌توانند موضوعات پیشنهادی خود را برای نشست‌های علمی حداكثر تا پایان خردادماه از طریق نشانی www.waqfrc.ir ثبت كنند.
رئیس دانشكده مطالعات تطبیق قرآن كریم شیراز بیان كرد: علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 02537737368 تماس حاصل كرده یا از طریق ایمیل info@waqfrc.ir با مركز پژوهشی وقف ارتباط برقرار كنند.
انتهای پیام

captcha