برگزاری «شب‌های دف و نوا» با هدف حمایت از بیماران سرطانی در سقز
کد خبر: 3816429
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

برگزاری «شب‌های دف و نوا» با هدف حمایت از بیماران سرطانی در سقز

گروه فرهنگی- انجمن حمایت از بیماران سرطانی «سکا» سقز با همکاری فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز و با حضور پنج گروه مداحی و مولودی خوانی، سه شب از شب‌های رمضان را با نوای دف، برای شهروندان سقزی معنوی و عرفانی کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، «شب‌های دف و نوا» از روز سه شنبه ۷ خرداد ماه با هدف حمایت از بیماران سرطانی و معرفی انجمن مردم نهاد سکا به مردم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز برگزار شد که با اجراهای مولودی خوانی، شعر خوانی، تک‌خوانی، هم‌خوانی و دف‌نوازی مداحان سقزی و بوکانی همراه شد و مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
ابوبکر فتاحی، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی «سکا» سقز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مراسماتی ایجاد روحیه و انگیزه به بیماران سرطانی و حمایت بیشتر شهروندان از این انجمن مردمی است که امیدواریم حمایت‌های بیشتری برای بیماران سرطانی به وجود بیاوریم.
وی با بیان اینکه بیماران سرطانی سقزی برای ادامه درمان خود که شامل شیمی درمانی و پرتو درمانی است به شهرهای با امکانات تر مراجعه می‌کنند، افزود: بیمارستان و مراکز درمانی سقز شیمی درمانی و پرتو درمانی ندارند و مجبور به رفتن به شهرهای همچون سنندج، تبریز و تهران می‌شوند که در این راه با خطرات و هزینه های سرسام‌آوری مواجه می‌شوند.
فتاحی بیان کرد: اگر مسئولین شهری، استانی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان در راستای احداث بخش شیمی درمانی در مراکز پزشکی سقز اقدام کنند تا حدودی مشکلات رفع می شود، باتوجه به آخرین پیگیری موجود احداث بخش شیمی درمانی برای بیماران سرطانی در بیمارستان جدیدالاحداث سقز فراهم خواهد شد.
وی ضمن تشکر از پزشکان و مراکز بهداشتی سقز و خیرین، عنوان کرد: خدمات مادی از جمله، پرداخت هزینه دارو، خدمات پزشکی و حمایت های دیگر و خدمات معنوی هم شامل مشاوره و راهنمایی به بیماران سرطانی ارائه شده است و امیدواریم حمایت و کمک های زیادی را برای بیماران سرطانی جمع آوری کنیم.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی «سکا» سقز به برگزاری مراسم شب‌های دف و نوا در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز اشاره کرد و یادآور شد: خوشبختانه نه تنها استقبال از این مراسم بی نظیر بوده بلکه کمک‌ها هم برای بیماران سرطانی خوب بوده است.
انتهای پیام

captcha