گسترش مدارس قرآنی در زندان‌های خراسان رضوی
کد خبر: 3816450
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵

گسترش مدارس قرآنی در زندان‌های خراسان رضوی

گروه شهرستان‌ها- رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی با اشاره به هدف گزاری برای افزایش برنامه‌های قرآنی و فرهنگی در زندان‌های استان در سال جاری گفت: به زودی اولین مدرسه قرآنی در زندان بعد از موفقیت در مشهد، در سبزوار افتتاح می‌شود.

گسترش مدارس قرآنی در زندان‌های خراسان رضویحجت‌الاسلام محسن لزگی، رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: زندان شهرستان سبزوار بعد از مشهد، دومین شهر خراسان رضوی است که دارای دو دارالقران در زندان این شهر است بر همین اساس بعد از ماه مبارک رمضان نیز سومین مدرسه قرآنی استان در زندان سبزوار افتتاح می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه زندگی بدون قرآن و معنویت هیچ زمان آرامش ندارد، بیان کرد: همان‌گونه که جاذبه زمین را نمی‌توان منکر شد، نقش معنویت و قرآن را نیز نمی‌توان در زندگی انکار کرد.
رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی با تاکید بر تلاوت 50 آیه در روز از قرآن و اشاره به آیه 28 سوره رعد که تنها راه رسیدن به آرامش یاد خداست؛«أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ»  اظهار کرد: همه باید با توجه به اهمیتی که برای مادیات در زندگی و تعیین برنامه‌های زندگی قائل هستند به جایگاه معنویت در زندگی خودشان فکر کنند که چه جایگاهی برای آن تعیین کرده‌اند.

صدور 720 گواهینامه قرآنی در مدارس قرآنی
وی با تاکید بر اینکه اولویت اول ما در سال 98 گسترش برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌های استان برای تربیت و اصلاح مدد جویان استوار است و تاکنون 720 گواهینامه قرآنی در استان صادر شده است، بیان کرد: این مدارس قرآنی دارای هشت ترم تحصیلی است و بعد از اتمام دوره‌های تدریسی با موفقیت گواهینامه مربوطه بدون درج قید زندان صادر خواهد شد و برای استفاده در جامعه مدد جویان می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند.
 لزگی عنوان کرد: در این مدارس قرآنی روخوانی و روانخوانی قرآن، آموزش فصیح خوانی کلام الله مجید، نهج‌البلاغه و احکام و اخلاق تدریس می‌شود، در همین رابطه تفاهم نامه‌ای با حوزه علمیه خراسان، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برای همکاری و اجرا در برنامه‌های قرآنی و فرهنگی منعقد شده است.
وی با اشاره به خرید 4000 جلد کتاب کلام‌الله مجید و اهدا به زندان‌های استان برای بهره‌مندی از تلاوت قرآن و گسترش علوم قرآنی، اظهار کرد: 13 دارالقرآن در زندان‌های خراسان رضوی در حال فعالیت هستند که نتیجه آن تربیت 300 حافظ قرآن یک جزء تا حفظ کامل کلام الله مجید است.
رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی تاکید کرد: هر مدد جوی زندانی که یک جزء از قرآن را حفظ کند، به غیر از بهره‌مندی از فیض معنوی در دنیا و آخرت، از 15 روز مرخصی تشویقی بهره‌مند خواهد شد.

هدف گزاری برای استفاده 50 درصد زندانیان کیفری از برنامه‌های قرآنی
در همین رابطه محمد بسکابادی، رئیس زندان سبزوار با تاکید بر گسترش برنامه‌های فرهنگی و قرآن زندان این شهرستان در گفت‌گو با ایکنا گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده قصد داریم 50 جمعیت کیفری زندان این شهرستان در برنامه‌های قرآنی و آموزشی شرکت کنند.
وی با بیان ینکه در حال حاضر در زندان این شهرستان دو دارالقران با جمعیت 100 نفری در حال آموزش حفظ کلام الله مجید، روخوانی و روانخوانی و آشنایی با مفاهیم قرآنی است، افزود: در ماه مبارک رمضان سال جاری 2400 نفر در ختم کلام‌الله مجید از ایتدای این ماه پر برکت الهی شرکت کردند.
بسکابادی با تاکید بر اینکه قصد داریم تا مددجویان با بهره‌گیری از قرآن شرافتمندانه به زندگی بازگردند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دادیم تا در صورت تایید، خانواده‌های زندانیان نیز با بهره‌گیری از کلام الله مجید و حفظ قرآن با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به سرپرست خانواده نیز کمک کنند.

انتهای پیام

captcha