اجرای پروژه‌های خدمت‌رسانی عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی
کد خبر: 3816740
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

اجرای پروژه‌های خدمت‌رسانی عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگی

گروه اجتماعی_ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: بسیج سازندگی هر سال ۸۲۰۰ پروژه عام المنفعه اجرا کرده اما امروز به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و چهلمین سال تشکیل بسیح سازندگی، ۴۰ هزار پروژه خدمت رسانی را همزمان در کشور انجام می‌دهد که اولویت با اجرای پروژه‌های زودبازده عام المنفعه روستایی است.

اجرای پروژه‌های خدمت‌رسانی عام‌المنفعه توسط بسیج سازندگیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ محمد زهرایی، امروز ۱۲ خرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر صادقانه کار کردن، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازمند مدل قرارگاهی و فرماندهی است چراکه ما همیشه در بحران هستیم و این بحران نیازمند فرماندهی است.

وی افزود: دشمن با وارد آوردن فشار اقتصادی، قصد این را دارد که قشر محروم و مستضعف، انقلابی به نطام معترض شوند که در این راه رسانه‌ها نقش مهمی در امیدآفرینی دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: طی سال جاری با بحران سیل در کشور مواجه بودیم، بحرانی که ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت به بخش‌ها وارد کرد.

زهرایی ادامه داد: در نتیجه این سیل، ۲۰۰ شهر و روستا در خوزستان در محاصره آب قرار گرفت که مردم خود با مقاومت وصف ناشدنی که در زمان هشت سال دفال مقدس نیز با آن بیگانه نبودند، از شهر خود حفاظت کردند که این حجم از استقامت در دنیا بی نظیر است.

وی اتحاد و انسجام مردمی را به عنوان ره‌آورد سیل نام برد و افزود: ۸۰۰ نفر در قالب گروه‌های جهادی در سوسنگرد، حمیدیه، شعیبیه و پل دختر، آق قلا و گمیشان فعالیت کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی بیان کرد: طرحی با عنوان خدمت رسانی، همزمان ۴۰ هزار پروژه زودبازده عام المنفعه در ۱۳ بهمن ماه سال گذشته، با حضور فرمانده سپاه آغاز شد.

زهرایی تصریح کرد: بسیج سازندگی هر سال ۸۲۰۰ پروژه عام المنفعه اجرا کرده اما امروز به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و چهلمین سال تشکیل بسیح سازندگی، ۴۰ هزار پروژه خدمت رسانی را همزمان در کشور انجام می‌دهد که اولویت با اجرای پروژه‌های زودبازده عام المنفعه روستایی است.

وی ادامه داد: اکنون که سه ماه از اجرای این طرح گذشته، ۱۲ هزار پروژه زودبازده ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این تعداد طرح ۱.۵ برابر برابر متوسط سال‌های گذشته بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت خیران و نهادها، افزود: ۱۷۰۰ پروژه نیز به اتمام رسید که ۲۰۰ پروژه از این تعداد در استان خراسان جنوبی اجرا شده است.

زهرایی بیان کرد: کارگروه بسیج سازندگی در کشور که آیین نامه آن توسط هیات وزیران تشکیل شد، در دولت ایجاد شده و تفاهم نامه‌هایی که به نفع مناطق محروم است، منعقد می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان زلزله کرمانشاه نیز بازسازی منطقه ازگله به خراسان جنوبی واگذار شد که اقدامات خوب و مورد رصایتی در این منطقه انجام گرفت، تصریح کرد: در مورد سیل طرح جهاد همبستگی ملی توسط رییس سازمان بسیج مستضعفان مطرح و نیروهای سپاه استانی معین مناطق سیل زده شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: ۵۳۸۰ گروه جهادی شناسنامه دار محله محور در قالب ۷۸ هزار نفر برای کمک به سیل زدگان شتافتند که ۲۲۰۰ گروه جهادی در صف انتظار ماندند.

زهرایی گفت: ۲۰ هزار خانه و ۲۴۰۰ کوچه و خیابان در مناطق سیل زده توسط جهادگران با همکاری مردم از گل و لای خارج شدند.

وی افزود: در کنار این ۳۰۰ تیم تخصصی پزشکی و ۳۸۰۰ پزشک در قالب این تیم‌ها به منطقه سیل زده اعزام شدند و تنها برای بسیج خواهران ۲۰۰ تیم مشاوره‌ای اعزام شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به آغاز اجرای طرح کرامت مناطق محله‌های آسیب پذیر از سال گذشته توسط قرارگاه جوادالائمه (ع)، افزود: در این راستا با ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و نهادهای انقلابی و تبلیغی تفاهم‌نامه امضا کردیم‌.

زهرایی ادامه داد: در سال گذشته ۱۰۵۲ پروژه عام المنفعه در ۴۰۰ محله در کشور در دستور کار بود و برای ۶۰۲ پروژه تامین اعتبار شد و اکنون ۲۵۲ پروژه از این تعداد به سرانجام رسیده است.

زهرایی یادآور شد: شعار امسال روز بسیج سازندگی را " هر ایرانی یک خدمت رسان" انتخای کرده‌ایم و این شعار برگرفته از روحیات مردم در زمان دفاع مقدس است.


انتهای پیام

 

captcha