40 مراسم بزرگداشت ارتحال امام در هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3816753
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴

40 مراسم بزرگداشت ارتحال امام در هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی- رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: 40 مراسم بزرگداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در هیئات مذهبی کردستان برگزار می‌شود.

نورعلی خزاعی، رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مراسم ارتحال امام راحل با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای گرانقدر قیام 15 خرداد برگزار می‌شود و شامل برنامه‌هایی از جمله برگزاری محافل قرآنی، مداحی و روضه‌خوانی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه برپایی ایستگاه صلواتی هنگام افطار نیز به همین مناسبت در استان انجام می‌گیرد، افزود: در 24 مکان هیئتی ایستگاه‌های صلواتی به همت شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان برپا می‌شوند.
رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان بیان کرد: 15 خرداد روزی است که به جرات می‌توان گفت امام خمینی(ره) با دمیدن روح خودباوری و نفی از خودبیگانگی، زمینه‌های بازگشت به خویشتن را در میان آحاد مردم بالاخص روشنفکران جامعه فراهم ساخت.
وی اعلام کرد: قیام پانزده خرداد نشات گرفته از سخنان گهربار امام خمینی(ره) در سیزدهم خرداد سال 1342 بود و مبدا نهضت انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌آید.
خزاعی عنوان کرد: کشتاری که در پانزدهم خرداد ماه به وقوع پیوست، علیرغم به ناحق ریخته شدن خون عزیزان انقلابی، ماندگاری راه مبارزه در برابر ظلم و ستم را به تصویر کشید و جرقه‌ای برای به آتش کشاندن رژیم مستبد شاهنشاهی بود.
وی با اشاره به اینکه شخصیت بی‌نظیر امام خمینی(ره) نه تنها با عنوان سیاستمداری شاخص در ایران و اقصی نقاط جهان، بلکه به عنوان عالمی دینی و خداشناس مطرح بود، ادامه داد: امام رهبری مردمی و ساده زیست بود که مظهر مبارزه با اسارت و بردگی به شمار می‌رفت و تا پای جان زیر بار استعمار نرفت.
مسئول دبیرخانه اجرای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شورای مراکزی هیئات مذهبی کشور افزود: پس از گذشت 30 سال از ارتحال این عالم ربانی یاد و خاطره ایشان همچنان در قلوب مردم زنده و پاینده است و جوانان و سایر اقشار با الهام از ایشان بالاخص در کتاب «وصیت‌نامه سیاسی الهی» به استمرار راه ایشان می‌پردازند.
وی یادآور شد: در سراسر مهین اسلامی به پاس تمامی خدمات معنوی و ارزشمند امام راحل به ملت ایران، خود را موظف می‌دانیم در خصوص برپایی مراسمات ارتحال امام خمینی(ره) تمامی تلاش وهمت خود را به کار گرفته تا در محافل قرآنی و مراسم و برنامه‌های روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، در روز رحلت و قیام 15 خرداد به تبیین هرچه بیشتر آرمان‌های امام و انقلاب بپردازند.
انتهای پیام

captcha