وقتی حادثه 11 سپتامبر عامل مسلمان شدن می‌شود
کد خبر: 3816829
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
آنچه در ماه بهشت گذشت/

وقتی حادثه 11 سپتامبر عامل مسلمان شدن می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برنامه ماه بهشت شبکه قرآن و معارف سیما میزبان بانوی ژاپنی بود که با نام فاطمه به دین مبین اسلام مشرف شده است.

به گزارش ایکنا؛ برنامه ماه بهشت شبکه قرآن و معارف سیما با دو موضوع و دو میهمان، به روی آنتن رفت. در بخش نخست این برنامه که مهدی قصری‌زاده، سردبیر خبر قرآنی سیما حضور داشت، به بحث خبر قرآنی در شبکه‌های سیما پرداخته شد.
قصری‌زاده در این بخش ابتدا به شرح کوتاهی از ورود خود به عرصه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و گفت: به یاد ندارم از چه زمانی با قرآن آشنا شدم؛ چراکه از کودکی و از زمانی که چشم باز کردم، تلاوت قرآن و نوای قرآن شنیدم، انس من با قرآن اینگونه شروع شد. این علاقه ادامه پیدا کرد و به جلسات قرآن و مسابقات کشیده شد.
قصری‌زاده در مورد ورود خود به عرصه خبر اظهار کرد: من پیش از این معلم قرآن بودم، روز 28 آذر سال 80 به من زنگ زدند و گفتند برای تست گویندگی خبر قرآنی به صداوسیما بروم. آن زمان مرحوم «فرهودی» مدیرکل خبر سیما بود. بعد از گذشتن از مراحل تست و ... روز اول بهمن‌ماه همان سال اولین بخش خبری قرآنی پخش شد. این بخش از همان روز تا به حال ادامه داشته است.
قصری‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان جزئیاتی در مورد مراحل مختلف انتخاب و گزینش اخبار قرآنی برای پخش و ... پرداخت و پس از آن در مورد مهجوریت خبر قرآنی در بین بخش‌های خبری، گفت: شاید ما نیز در این موضوع سهیم باشيم. جا دارد شاهد بخش‌های دیگر خبر قرآنی باشیم. الآن شبکه ورزش یک شبکه تخصصی است به جای اینکه اخبار ورزشی از این شبکه پخش شود از دیگر شبکه‌ها نیز پخش می‌شود، خبر قرآنی نیز می‌تواند، چنین شرایطی داشته باشد.
در ادامه این گفت‌وگو پیشنهاد راه‌اندازی بخش خبری جدیدی با عنوان خبر شبانگاهی قرآنی ارائه شد که مورد توجه مهمان برنامه نیز قرار گرفت.
براساس این گزارش، میهمان دوم برنامه ماه بهشت در شب یازدهم خردادماه، اتسوکو هوشینو از کشور ژاپن بود. بانویی که با تلاش‌ها و تحقیقات خود به دین مبین اسلام مشرف شده و نام مبارک فاطمه را برای خود برگزیده است.
هوشینو در سخنان خود با اشاره به اینکه از کودکی به معنویات علاقه داشته است، گفت: از همان دوران سؤال اصلی من این بود که هدف زندگی چیست و زندگی به کجا می‌رود. بعد از مدتی که درگیر این مسائل بودم، حادثه 11 سپتامبر و انفجار برج‌های دوقلوی آمریکا رخ داد، با توجه به شبیه بودن این حادثه به فیلم‌های هالیوودی به واقعی بودن آن شک کردم. بعد از این انفجارها نام اسلام و مسلمانان به عنوان عوامل این حادثه مطرح شد، این موضوع باعث شد تا قضیه برای من فرق کند و به دنبال حقیقت ماجرا بروم.
وی با تأکید بر اینکه قبل از این داستان از اسلام چیزی نمی‌دانستم، گفت: کشور ژاپن‌ از نظر جغرافیایی از کشورهای اسلامی دور بود و من شناخت زیادی از اسلام نداشتم. از روی کنجکاوی شروع کردم به تحقیق در مورد اسلام. قبل از آن به واسطه عمویم که از دین بودا به مسیحیت گرویده بود چندین بار به مسیحیت دعوت شده بودم و با دین مسیح و کتاب انجیل آشنا بودم، بعد از اینکه ترجمه قرآن را با انجیل مقایسه می‌کردم تازه متوجه انجیل می‌شدم؛ یقین پیدا کردم، قرآن کتاب کامل‌تری است.
هوشینو با بیان اینکه اطلاعاتی که در مورد اسلام لازم داشتم از طریق اینترنت و سایت‌های اسلامی پیدا می‌کردم، گفت: این در حالی بود که شوق مسلمان شدن روزبه‌روز در من بیشتر می‌شد تا اینکه سرانجام با خواندن سوره مبارکه یاسین تصمیم گرفتم، مسلمان شوم. آن موقع با اهل بیت آشنایی نداشتم، تا اینکه در اینترنت از طریق یک سایت ادعیه شیعی با ترجمه انگلیسی پیدا کردم و صفحه‌ای را باز کردم، دعای «یستشیر» روبرویم قرار گرفت و تا صبح به خواندن ادعیه ادامه دادم، هزاران سوال در مورد صاحب این دعا و گوینده این مناجات در ذهنم بود، با خودم گفتم چه کسی خدا را اینگونه شناخته، این معرفت از آن چه کسی است. اسم علی(ع) بالای دعا نوشته شده بود.
هوشینو در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: آن موقع من تنها بودم هیچ مسلمانی در نزدیکی من نبود و تنها راه ارتباط من با خدا و معصومین(ع) همین دعاها بود. انگار معصومین برای من درس خصوصی گذاشته بودند، لحظاتی بسیار شیرین که بارها و بارها برایم تکرار شد.
وی همچنین، در مورد آشنایی با همسر خود و حضور در ایران، بیان کرد: ایشان از طریق شناخت اسلام با همسر خود که ایرانی است، محسن ابراهیمی‌نژاد از طریق یک آشنا با همسرم آشنا شدم، زمانی که با پدر و مادرم در میان گذاشتم به شدت مخالفت کردند، زمانی که جدی بودن من را دیدند به من گفتند اول برای کسب تجربه و قبل از ازدواج به ایران سفر کنم بعد تصمیم بگیرم، برای همین اولین بار برای کسب تجربه به ایران آمدم. بعد از مدتی برگشتم و به پدر و مادرم گزارش دادم که همه چیز خوب بوده و من ایران زندگی خواهم کرد؛ از آن موقع 8 یا 9 سال گذشته است.
وی بیان کرد: در زمان ورود به ایران همسرم در ورودی فرودگاه به من یک نکته را یادآور شد و گفت اگر به ایران آمده‌ای و قرار است اینجا حساب و رفتار مسلمانان را به پای اسلام بنویسی بهتر است برگردی، او به من پنج دقیقه وقت داد تا در مورد این قضیه فکر کنم، در حالی که حتی نیاز به یک ثانیه فکر کردن هم نداشت.
وی افزود: برخی به من می‌گویند چرا ژاپن را رها کرده و به ایران آمده‌ای، من در پاسخ این سوال‌ها می‌گویم چیزهایی در ایران دارم که هیچگاه در ژاپن نداشتم، در ژاپن نمی‌توانستم عقیده خودم را راحت بیان کنم، مسجدی وجود نداشت و دوستان هم کیش نبودند تا با آنها صحبت کنم، اینها چیزهایی است که در ایران دارم و در ژاپن نداشتم.
وی در پایان صحبت‌های خود به علاقه خود به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اولین بار که رهبر را دیدم در ماه رمضان بود، با توجه به اینکه در نزدیک حسینیه بودیم، هر روز برای نماز ظهر و عصر می‌رفتم، خیلی دوست داشتم پشت ایشان نماز بخوانم، ایشان یکی از امیدهای ما هستند و حقیقتا وجود ایشان سمبل امید است و در دنیای تاریک ایشان تنها امید ما هستند.
براساس این گزارش تلاوت پایانی برنامه ماه بهشت در شب یازدهم خردادماه را هادی موحدامین، قاری ممتاز کشورمان انجام داد و در ادامه نیز اذان توسط وی اجرا شد.

انتهای پیام

captcha