اقامه نماز عید سعید فطر در 1400 نقطه استان مرکزی
کد خبر: 3816976
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

اقامه نماز عید سعید فطر در 1400 نقطه استان مرکزی

گروه معارف – پس از اثبات رؤیت هلال ماه شوال‌المکرم، اقامه نماز عید سعید فطر در 1400 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برپا می‌شود.

اقامه نماز عید سعید فطر در 1400 نقطه استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، پس از اثبات رؤیت هلال ماه شوال‌المکرم، اقامه نماز عید سعید فطر در 1400 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این‌باره گفت: اقامه نماز عید سعید فطر پس از اعلام دفتر مقام معظم رهبری در 1400 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصلاها، مساجد، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها فضای عمومی محل برگزاری نماز عید فطر هستند، اظهار کرد: قرائت دعای ندبه قبل از شروع نماز، ایراد خطبه عید و پرداختن به مسائل روز سیاسی، اجتماعی، توصیه‌های اخلاقی، تقوا، مسائل مربوط به جهان اسلام از دیگر بخش‌های برپایی نماز است.

چمانی افزود: به امامان جماعت توصیه شده بر استمرار توجهات عموم به اخلاقیات و ... تأکید داشته باشند؛ چراکه تمرین تقو‌اپیشگی به سلامت فکری، روحی، روانی و اخلاقی جامعه و کاهش آسیب‌ها کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام سعید عطاءاللهی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی هم در خصوص اقامه نماز عید فطر در امامزادگان به برپایی نماز در 17 بقعه شاخص استان اشاره کرد.

وی افزود: قرائت دعای ندبه قبل از اقامه نماز فطر و ایراد خطبه‌های نماز عید فطر از برنامه‌های جانبی است، صندوق جمع‌آوری فطریه هم در امامزادگان تعبیه شده است که نمازگزاران در صورت تمایل می‌توانند فطریه خود را به این صندوق‌ها بیندازند.

انتهای پیام

captcha