انتخاب مکان جدید نماز عید فطر قزوین کارشناسی شده نیست
کد خبر: 3817081
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶

انتخاب مکان جدید نماز عید فطر قزوین کارشناسی شده نیست

گروه معارف- عضو هیئت‌امنای مسجد امام خمینی (ره) قزوین با اشاره به انتخاب بلوار شهید لشگری برای اقامه نماز عید فطر گفت: احساس می‌شود کارشناسی میدانی نسبت به فضای در نظر گرفته‌شده صورت نگرفته چرا که دسترسی به ماشین و پارکینگ و حتی خود پل در این مکان مشکل‌ساز است.

مکان جدید نماز عید فطر قزوین کارشناسی شده نیست

کریم سرباز از اعضای هیئت‌امنای مسجد امام خمینی (ره) قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، اظهار کرد: این مسجد از جمله نخستین مساجد قزوین بود که همراهی خود در لبیک به درخواست نماینده ولی‌فقیه از 4 سال پیش تاکنون با ستاد نماز عید فطر برای اقامه نماز متمرکز داشته است.
وی افزود: با گذشت 4 سال از این درخواست و تأکید متأسفانه هنوز زیرساخت‌های این کار آماده نیست و از سوی دیگر اذهان افکار هنوز اقناع عمومی نشده است.
سرباز با بیان اینکه اقناع عمومی با اطلاع‌رسانی متفاوت است، یادآور شد: بسیاری به خاطر علقه و علاقه‌ای که دارند دوست دارند در جای خاصی نماز عید فطر را اقامه کنند لذا باید در راستای اقناع عمومی آن‌ها برای پذیرش برگزاری یکپارچه نماز عید فطر اقدام شود و در غیر این صورت بی‌شک جمع نمازگزاران ما کم می‌شود.
وی ادامه داد: روز عید فطر فرصتی برای رساندن پیام‌های دین و انقلاب به گوش همگان به‌ویژه عده‌ای که به‌صورت مختصر در مساجد حضور دارند، است لذا تا زمانی که این موضوع موردتوجه قرار نگیرد نمی‌توان انتظار یک کار قابل‌تحسین را داشت.
این عضو هیئت‌امنای مسجد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه موضوع اقناع اذهان عمومی باید سال‌به‌سال پیش می‌رفت اما این اتفاق نیفتاده است، تأکید کرد: قدم نخست برای برگزاری متمرکز نماز عید فطر این بود که مساجد اطراف مسجدالنبی فراخوان شده و توجیه صورت می‌گرفت و از سال بعد به‌صورت رینگی و کمربندی این روند گسترش پیدا می‌کرد.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر بهتر آن است که چندین مکان مشخص می‌شد تا کسانی که توانایی حضور در نماز عید فطر به‌صورت متمرکز را ندارند بتوانند در این مکان‌ها نماز خود را اقامه کنند.
سرباز با اشاره به انتخاب بلوار شهید لشگری برای اقامه نماز عید فطر گفت:احساس می‌شود کارشناسی میدانی نسبت به فضای در نظر گرفته‌شده صورت نگرفته چرا که دسترسی به ماشین و پارکینگ و حتی خود پل در این مکان مشکل‌ساز است.
وی با طرح این پرسش که آیا اتوبوس‌های ما توانمندی اینکه این جمعیت فراوان را در این مکان جابجا کنند دارند یا خیر؟ ادامه داد: باید نماز جایی برگزار شود که در دسترس نمازگذار باشد و از سوی دیگر بحث امکانات اولیه از جمله وضوخانه و سرویس بهداشتی، تهیه زیرانداز از جمله مباحثی است که باید در طول سال به آن فکر می‌شد اما در 2 یا 3 هفته اخیر مسئولان امر در این زمینه به تکاپو افتاده‌اند که همین باعث خدشه به شکوه برگزاری نماز خواهد شد.
این فعال فرهنگی تصریح کرد: چرا در طول 4 سال گذشته جلسه‌ای با مساجد بزرگ که فراوانی جمعیتی دارند، در این خصوص برگزار نشده است؟ پیشنهاد ما برای مکان برگزاری نماز خیابان نوروزیان و در محدوده استانداری بود چرا که خیابان‌های مجاور آن جای پارک ماشین دارد و از سوی دیگر وضوخانه و سرویس بهداشتی نیز در پارک‌ها و ادارات و مساجد اطراف آن در دسترس است و مشکلی از این بابت به وجود نمی‌آید.
سرباز در پایان با بیان اینکه از نظر روانی باید این موضوع باید موردتوجه قرار بگیرد که این نماز به‌اندازه‌ای باشکوه و زیبا جلوه دهیم که همه به این سمت جذب شوند، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که نماینده ولی‌فقیه در استان و نمازگزاران از یک محل مشخص با پای پیاده به سمت محل برگزاری نماز عید فطر به حالت تکبیرگویان حرکت کنند تا شور و شعف ایجادشده از این حرکت تکان‌دهنده موجب تلنگری برای همه شود و آن‌ها نیز به خیل نمازگزاران بپیوندند، این سنت ائمه و اهل‌بیت است که تأثیر روانی بسیار خوبی را هم خواهد داشت.
انتهای پیام

 

captcha