افکار امام خمینی(ره)؛ ناجی مستضعفان و مسلمانان جهان
کد خبر: 3817152
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲

افکار امام خمینی(ره)؛ ناجی مستضعفان و مسلمانان جهان

گروه سیاست و اقتصاد - استاد دانشگاه آزاد میاندوآب با تاکید بر اینکه اندیشه‌های امام خمینی(ره) همچنان در جهان زنده و پویاست، گفت: تمام طرح‌هایی که امام راحل در جهت سلطه‌زدایی و حمایت از مظلومان روز به روز جایگاه خود را در جهان پیدا می‌کند، موجب شد تا افکار ایشان در جهان گسترش یافته و جهانیان، سخنان و طرح‌های امام خمینی(ره) را ناجی ضعفا و مسلمانان جهان بدانند.

افکار امام خمینی(ره)؛ ناجی مستضعفان و مسلمانان جهان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی کبیری، استاد دانشگاه آزاد میاندوآب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به شخصیت جهانی امام راحل، اظهار کرد: شخصیت امام خمینی(ره) به‌گونه‌ای بود که جنبه معنوی، علمی و اجتماعی ایشان باهم عجین شده و تمام ویژگی‌هایی که از ائمه اطهار در ذهن وجود دارد، در وجود ایشان متبلور شده بود و از عواملی بودند که مردم از وی حمایت کردند تا انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
وی ادامه داد: شخصیت امام خمینی(ره) از ابعاد گوناگون از جمله شجاعت و انقلابی‌گری، سیاست عمیق و بصیر و علم فراوان ایشان به‌عنوان مرجع تقلید، عالم و عارف بودن بسیار قابل‌توجه است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کبیری افزود: مردم در آن زمان تشنه اسلام ناب محمدی بودند و شخصیت والای امام راحل موجب شد که مردم از وی حمایت کرده و حمایت مردم در مقابل تمام تجهیزات نظامی شاه و دولت‌های غرب و شرق، موجب شکست دشمنان و نتیجه‌بخش بودن قیام‌های مردم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
وی تصریح کرد: اکنون که جسم امام خمینی(ره) در بین ما نیست، ولی افکار ایشان زنده و پویا بوده و این زنده ماندن اندیشه‌های امام راحل منجر به ماندگاری ایشان گردیده، چراکه سخنان امام پیش از انقلاب و اکنون در جامعه نمود پیدا می‌کند.
استاد دانشگاه آزاد میاندوآب یادآور شد: وصیت‌نامه، افکار و سخنان امام خمینی(ره) زنده بوده و با ایشان به خاک سپرده نشده و حماسه انقلاب که شاهکار ایشان بود و مقام معظم رهبری که از شاگردان امام بودند، توانستند از افکار، آرمان و راه امام حمایت و پیروی نموده و به نسل جدید انقلاب منتقل کنند.
وی افزود: مقام معظم رهبری به‌عنوان جانشین امام راحل در در رساندن پیام‌ها و اندیشه‌های امام به نسل کنونی نقش بسیار مهم و بی‌بدیلی داشتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین کبیری تصریح کرد: شعار امام خمینی(ره)، شعار شیعه‌گری نبود، بلکه حمایت از مستضعفان جهان و اسلام بود، روز قدس نیز بیانگر تحقق شعار حمایت امام از مستضعفان جهان است که موجب شد تمام جهان به شعار و سخن معجزه‌گونه ایشان پی ببرند.
وی اظهار کرد: تمام طرح‌هایی که امام راحل در جهت سلطه‌زدایی و حمایت از مظلومان روز به روز جایگاه خود را در جهان پیدا می‌کند، موجب شد تا افکار ایشان در جهان گسترش یافته و جهانیان، سخنان و طرح‌های امام خمینی(ره) را ناجی ضعفا و مسلمانان جهان بدانند.
انتهای پیام

captcha