اجرای نیت موقوفات مرتبط با ماه رمضان در مشهد
کد خبر: 3817398
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸

اجرای نیت موقوفات مرتبط با ماه رمضان در مشهد

گروه اجتماعی- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد با بیان اینکه طبق هرسال موقوفات مرتبط با ماه رمضان اجرای نیت می‌شود از اطعام 35 هزار و 400 نفر از محل موقوفات مرتبط خبر داد.

اجرای نیت موقوفات مرتبط با ماه رمضان در مشهدحجت‌الاسلام محمد صفر پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان، موقوفات مرتبط با برگزاری مراسمات این ماه شامل موقوفه قهار قلی میرزا، پاچنار، محله نوغان، باغ علی آباد مشهد اجرای نیت شدند.
وی تصریح کرد: بر این اساس تعداد 35 هزار و 400 نفر در شب‌های قدر و طول ماه رمضان در مراسم افطار و سحر اطعام شدند.
صفرپور ادامه داد: در این راستا مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان با اجتماع 2000 نفر از گردا‌ن‌‌های امام حسین(ع) با عنوان ضیافت الهی در حسینیه امام خمینی (ره) همراه با محفل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی حمیدرضا احمدی وفا و سخنرانی، برپایی مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان نیز با حضور 1500 نفر از طلاب حوزه علمیه از محل موقوفات مرتبط مشهد برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مشهد اجرای برنامه ضیافت الهی در جوار امام زاده غیاث الدین محمد (ع) در شب 10، 19، 21 و 27 ماه مبارک رمضان، را از دیگر فعالیت‎های اجرایی از محل موقوفات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد.
وی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان فعالیت‌های متنوعی دیگری نیز از محل موقوفات مرتبط توسط اداره اوقاف و امور خیریه مشهد انجام شد. برپایی 24 محفل انس با قرآن با اولویت اجرا در حاشیه شهر مشهد و تهیه بسته مواد غذایی برای ارسال به مناطق سیل‌زده از محل موقوفات مرتبط از دیگر فعالیت‌های این اداره در ماه مبارک رمضان بود.
صفرپور با اشاره به اینکه کمک به مجموعه‌های مذهبی از محل موقوفات مرتبط با نیت عزاداری و اطعام در ماه مبارک رمضان از محل موقوفات مرتبط، صورت گرفت بیان کرد: تهیه و توزیع 250 بسته غذایی برای محرومین حاشیه شهر و ارسال 1000 جلد مصحف شریف به مساجد حاشیه شهر نیز از محل موقوفات با نیت اجرا در ماه مبارک رمضان انجام شد.

انتهای پیام

captcha