گزارش ایکنا از برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز
کد خبر: 3817542
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

گزارش ایکنا از برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ نمایشگاه قرآن و محصولات قرآنی تبریز در پارک مفاخر تبریز از ۹ خردادماه آغاز به کار کرده و قرار بود تا ۱۷ خردادماه ادامه داشته باشد، اما برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان نمایشگاه به مدت یک هفته تا ۲۳ خردادماه جاری تمدید شده است.

گزارش ایکنا از برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، نمایشگاه قرآن و محصولات قرآنی تبریز در پارک مفاخر تبریز از 9 خردادماه آغاز به کار کرده و قرار بود تا 17 خردادماه ادامه داشته باشد اما برای استفاده دانش‌آموزان و دانشجویان نمایشگاه به مدت یک هفته تا 23 خردادماه جاری تمدید شده است. در این نمایشگاه «قرآن کریم و محصولات قرآنی شامل تابلو، کتاب و...» ارائه شده و همچنین مراکز و موسسات قرآنی با به نمایش گذاشتن توانمندی‌هایشان، خود را معرفی می‌کنند.

متاسفانه نمایشگاه قرآن در شأن تبریز نیست

حجت‌الاسلام جواد محسن‌زاده، مسئول غرفه مؤسسه جامعة‌القرآن شعبه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایکنا با معرفی فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی در استان، اظهار کرد: در این غرفه برخی محصولات و کتب آموزش قرآن در معرض دید عموم قرار داده شده است؛ آموزش قرآن برای خردسالان از 4 سالگی با آموزش کتاب‌های آیه‌های زیبا شروع شده و به‌صورت ویژه و بی‌نظیر در این رابطه آموزش داده می‌شود.

وی با بیان این‌که آموزش قرآن برای بزرگسالان نیز از 9 سالگی با روخوانی و روان‌خوانی شروع می‌شود، گفت: در مجموع دوره‌های آموزشی روخوانی، حفظ، تجوید، مفاهیم دوره های کارشناسی ارشد و... در جامعة‌القرآن استان ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با بیان این‌که در این غرفه تاکید ما بیشتر بر روی آموزش‌ خردسالان (۴ سال به بالا) و کودکان بوده و بازدهی بسیار بالایی نیز دارد، افزود: مرکز اصلی جامعة‌القرآن در قم مستقر بوده و این مؤسسه بیش از 500 عنوان محصولات قرآنی منتشر کرده است.

وی با تاکید بر این‌که برپایی چنین نمایشگاهی در تبریز در راستای معرفی توانمندی‌ها و فعالیت‌های مؤسسات بسیار اهمیت داشته اما به شرطی که تبلیغات مناسبی جهت بازدید مردم اعمال شود، متذکر شد: متاسفانه این نمایشگاه در شان تبریز نبوده و در این رابطه مشکل مکانی وجود دارد چرا که این نمایشگاه به قولی در گوشه و کنار برپا شده و طبیعتاً استقبال ضعیف را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محسن‌زاده بیان کرد: اگر بنا بود نمایشگاه دیگری برگزار شود قطعاً در نقطه بهتری برپا می‌شد؛ این موضوع نشانگر مهجوریت قرآن بوده و خود قرآن در این رابطه اعتراض کرده و در آیه‌ای از مهجوریت خود سخن می‌گوید.

معرفی فعالیت‌های مؤسسه مهد قرآن در نمایشگاه قرآن تبریز

در گوشه‌‌ دیگری از نمایشگاه، مؤسسه مهد قرآن و عترت استان نیز غرفه‌ای برای خود برپا کرده است، رقیه محمدی مسئول می گوید: در این غرفه نمونه‌ای از فعالیت‌های مهد قرآن و کتاب های استاد الهی‌زاده برای تدبر در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که آموزش‌ها در مهد قرآن کریم به‌صورت حضوری، غیر حضوری و مجازی ارائه می‌شود، افزود: موسسه مهد قرآن آذربایجان شرقی بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و با بهره‌گیری از دو دهه تجربه آموزشی، طرح جامع آموزش قرآن کریم را تدوین و علاقه‌مندان بالای هفت سال را تحت پوشش قرار داده است.

وی بیان کرد: این موسسه از سال 1376 آموزش ویژه کودکان پیش دبستانی و از سال 1380 بعد از اخذ مجوز تأسیس مدارس غیر دولتی، آموزش علمی و قرآنی دانش‌آموزان را زیر نظر مدیران، معلمان و مربیان عضو مهد قرآن برعهده دارد.

محمدی در ادامه گفت: برگزاری همایش‌های قرآنی، مراسم اختتامیه کلاس‌های قرآنی، محافل انس با قرآن کریم از جمله فعالیت‌های مؤسسه مهد قرآن استان در بخش ترویجی بوده و سالانه بیش از 100 عنوان برنامه در مساجد و سالن‌های اجتماعات توسط این مؤسسه برگزار می‌شود.

وی در خاتمه به طرح‌های اجرا شده توسط این مؤسسه در استان اشاره کرد و افزود: طرح مطالعاتی حکمت مطهر نیز از جمله این طرح‌هاست که با هدف نشر و گسترش تعالیم عالیه قرآن و اهل بیت(ع) با استفاده از منابع اصیل اندیشه دینی، تقویت مبانی فکری و اعتقادی جوانان و ... در استان اجرا می‌شود.

ارائه محصولات و ملزومات حجاب اسلامی در نمایشگاه قرآن

در گوشه‌ای از نمایشگاه نیز غرفه‌ای از محصولات و ملزومات حجاب ارائه شده است، عبدالهادی روشن مسئول غرفه به ایکنا گفت: در این غرفه محصولات حجاب و پوشش اسلامی و همچنین ملزومات حجاب عرضه شده است.

وی با تأکید بر این‌که گسترش فریضه حجاب نیاز امروز جامعه است، افزود: برای ترویج این موضوع در این راستا فعالیت می‌کنیم و تمامی محصولات ارائه شده نیز تولید داخل بوده و در کارگاه‌های تبریز تولید شده‌اند.

نمایش پایان‌نامه‌های دانشجویی در حوزه معارف قرآنی

در بخش دیگری از نمایشگاه نیز غرفه‌ای مختص پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برپا شده است، مسئول غرفه، معرفی توانمندی‌های دانشجویان در حوزه معارف قرآنی را عمده هدف این غرفه عنوان کرد.

معرفی جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن کریم و محصولات قرآنی کشور

در گوشه‌ دیگری از نمایشگاه نیز تعدادی جوان غرفه‌ای از محصولات قرآنی و قرآن کریم برپا کرده‌ و «فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن کریم و محصولات قرآنی» را به جامعه و علاقه‌مندان قرآنی معرفی می‌کنند.

این فروشگاه اینترنتی توسط یک گروه استارت‌آپی در تبریز راه‌اندازی شده که به گفته‌ بنیانگذار فروشگاه، جامع‌ترین و تخصصی‌ترین فروشگاه اینترنتی قرآن کریم و محصولات قرآنی بوده و در سطح کشور بی‌نظیر است.

ناصر غیاث‌خواه، بناینگذار«فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن کریم و محصولات قرآنی» در گفت‌وگو با ایکنا با بیان این‌که سایت «قرآن استور» به‌صورت تخصصی فقط قرآن کریم و محصولات قرآنی عرضه می‌کند، اظهار کرد: این فروشگاه اینترنتی در نوع خود تخصصی‌ترین و جامع‌ترین است، البته فروشگاه‌های بسیاری اقدام به عرضه قرآن می‌کنند، اما این جامعیت را ندارند؛ چراکه در کنار ده‌ها محصول دیگر قرآن کریم را نیز عرضه می‌کنند.

وی با بیان این‌که صفر تا ۱۰۰ راه‌اندازی سایت را توسط یک گروه شش نفره انجام داده‌ایم، افزود: کار را به‌صورت استارت‌آپی شروع کرده ایم و به تدریج فعالیت‌های خود را گسترش خواهیم داد.

بناینگذار«فروشگاه اینترنتی عرضه قرآن کریم و محصولات قرآنی» تأکید کرد: جای خالی مرکزی که بتواند تمامی ترجمه‌های قرآن به‌صورت جامع و یکجا عرضه کند در کشور احساس می‌شد، از این رو برآن شدیم تا چنین فضایی را ایجاد کرده و محصولات قرآنی را به‌صورت تخصصی، جامع و متنوع عرضه کنیم.

وی با بیان این‌که بعد از مطالعه و برنامه‌ریزی، حدود هفت الی هشت ماه پیش فروشگاه اینترنتی «قرآن استور» را راه‌اندازی‌ کردیم تا این حجم از محصولات قرآنی و قرآن کریم در دسترس مردم قرار گیرد، افزود: در این فروشگاه بیش از 250 نوع محصولات قرآنی و قرآن کریم شامل «قرآن بدون ترجمه، قرآن با ترجمه، قرآن نفیس، محصولات دیجیتال قرآنی، محصولات قرآنی ویژه نوجوانان و جوانان و کتب قرآنی و ادعیه» عرضه می‌شود.

غیاث‌خواه بیان کرد: علاقه‌مندان در سراسر ایران می‌توانند با مراجعه به سایت ایران استور‌ به نشانی اینترنتی quranstore.ir محصول خود را انتخاب کرده و به راحتی خریداری کنند؛ محصول خریداری شده با بهای بسیار کم (هفت هزار تومان) از طریق سیستم پستی به خریدار ارسال می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که شعار گروه قرآن استور، «بررسی، انتخاب و تهیه محصولات قرآنی» است، افزود: در سایت قرآن استور، توضیحات و ویژگی‌های کامل هر محصول نمایش داده شده تا کابران قبل از خرید محصول، از ویژگی‌ها و جزئیات محصول شناخت پیدا کنند و حتی نظر سایر کابران نیز در مورد هر محصول نمایش داده می‌شود.

وی در خاتمه به استقبال مردم از فروشگاه اینترنتی قرآن استور اشاره کرد و گفت: طی چند ماهی که سایت راه‌اندازی شده است، کاربرانی از سراسر کشور محصول سفارش داده‌اند و حتی از کشورهایی چون سنگاپور و آلمان نیز سفارش‌هایی داشته‌ایم که از طریق خانواده‌هایشان ارسال شده است؛ به همین جهت در تلاش خواهیم بود تا ترجمه قرآن به سایر زبان‌ها را نیز در سایت عرضه کنیم.

یادآور می‌شود، در بخش‌های دیگر نمایشگاه نیز تابلوهای قرآنی و سایر محصولات و کتب قرآنی به نمایش گذاشته‌ شده است.

انتهای پیام

captcha