شرکت ۲۹ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن
کد خبر: 3817645
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

شرکت ۲۹ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۲۹ هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم شرکت کردند، گفت: در برنامه‌ریزی و فضاسازی برای رواج حفظ قرآن علاوه بر پرهیز از اجبار و اکراه باید به گونه‌ای عمل کرد که دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت داوطلبانه و اختیاری نسبت به حفظ قرآن انگیزه پیدا کنند.

شرکت 29 هزار دانش‌آموز در طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن/ حفظ قرآن به دور از اجبار و اکراه باشدمحمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان جنوبی، اظهار کرد: توجه به شیوه تعلیم در منویات مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت حفظ قرآن و تصریح ایشان بر ضرورت وجود حداقل 10 میلیون نفر حافظ قرآن در کشور می‌تواند ضرورت توجه به این راهبرد را گوشزد کند.
وی دستیابی به این هدف را نیازمند همت و اراده ملی و ایجاد نهضت ملی دانست و افزود: نهضت ملی حفظ جزء 30 قرآن، اصول، رویکردها و اقدامات اجرایی لازم برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب در دستگاه تعلیم و تربیت کشور را تبیین کرده است تا این نهضت ملی با نگاه سلسله مراتبی، ذیل سند تحول بنیادین و سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن تعریف شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با بیان اینکه حفظ قرآن، راهی برای قرائت مستمر و عمل به آیات قرآن است و ضرورت دارد در برنامه‌های تربیت حافظ به فهم قرآن توجه ویژه شود، اظهار کرد: تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش باید برای ترویج و فرهنگ‌سازی حفظ قرآن به کار گرفته شود و با توجه به اینکه حافظان قرآن به اخلاق قرآنی آراسته می‌شوند، برنامه‌ریزی شود حفظ قرآن به عنوان بهترین فعالیت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی در برنامه‌ها مدنظر باشد.
واقعی ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ سوره‌های جزء 30 قرآن توسط دانش‌آموزان را یکی از اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: 29 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های مختلف در طرح ملی حفظ جزء 30 قرآن کریم شرکت کردند.
وی یادآور شد: در برنامه‌ریزی و فضاسازی برای رواج حفظ قرآن علاوه بر پرهیز از اجبار و اکراه باید به گونه‌ای عمل کرد که دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت داوطلبانه و اختیاری نسبت به حفظ قرآن انگیزه پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha