مفاخر و مشاهیر؛ راهنمای جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگی
کد خبر: 3818093
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

مفاخر و مشاهیر؛ راهنمای جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگی

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که امروزه در مواجهه با موضوع جهانی‌شدن؛ این فرهنگ‌های ملی و مفاخر و مشاهیر هستند که می‌توانند راهنما و راهبر جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی باشند، گفت: مفاخر و مشاهیر فرهنگی با خودباوری فرهنگی رابطه مستقیم دارند.

مفاخر و مشاهیر راهنمای جامعه در مقابله با تهاجم فرهنگیبه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار لرستان، شامگاه یک‌شنبه، 19 خردادماه در همایش تجلیل از ‌حسین مهرداد، از مفاخر فرهنگی استان لرستان‌، گفت: مفاخر و مشاهیر بی‌تردید نقش اساسی در معرفی فرهنگ هر جامعه دارند و استاد مهرداد شخصیتی کم‌نظیر و بی‌بدیل در لرستان و از مفاخر نامی این استان است.

وی با بیان این‌که ما امروز از مشکلات فرهنگی گلایه داریم و معتقدیم بخشی از ناهنجاری‌های اجتماعی ما ریشه در فرهنگ دارد، افزود: در این شرایط این مفاخر و مشاهیر فرهنگی هستند که می‌توانند برای رسیدن به جامعه‌ای با فرهنگ والا راه‌گشا باشند.

ولی‌زاده با اشاره به این‌که امروزه سرمایه اجتماعی یکی‌از اساسی‌ترین ثروت‌های هر جامعه است که از اعتماد و رضایت ناشی می‌شود، تصریح کرد: نکوداشت مفاخر و مشاهیر علمی و فرهنگی به تولید سرمایه اجتماعی کمک ‌کرده و منجر به تقویت انسجام علمی و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار لرستان با بیان این‌که امروزه در مواجهه با موضوع جهانی‌شدن؛ این فرهنگ‌های ملی و مفاخر و مشاهیر هستند که می‌توانند راهنما و راهبر جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی باشند، اظهار کرد: مفاخر و مشاهیر فرهنگی با خودباوری فرهنگی رابطه مستقیم دارند چراکه آن‌ها اسطوره‌هایی هستند که اگر بخواهیم کلیت فرهنگی جامعه را معرفی کنیم، باید این مفاخر و مشاهیر را بشناسانیم و معرفی کنیم.

وی ادامه داد: ‌مهرداد ‌بین مفاخر و اساتید لرستان چون نگینی می‌درخشد و شمعی است که در دل جهل و نادانی می‌سوزد و روشنایی و دانایی به ما می‌بخشد.
ولی‌زاده با اشاره به این‌که در دنیای امروزه کمتر جامعه‌ای داریم که به مفاخر خود نبالد‌، گفت: شناخت مفاخر فرهنگی یک ملت در اعتلای هویت فردی، ملی یا ملت مؤثر است.
وی در پایان بیان کرد: شاید گزاف نباشد اگر بگوییم استاد مهرداد خود به‌تنهایی یک سرمایه اجتماعی بسیار بزرگ است.

انتهای پیام

captcha