فرهنگ؛ دغدغه امروز اندیشمندان و صاحب‌نظران
کد خبر: 3818108
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

فرهنگ؛ دغدغه امروز اندیشمندان و صاحب‌نظران

گروه فرهنگی ــ عضو پژوهشکده تعلیم و تربیت کشور گفت: موضوع فرهنگ مسئله‌ای است که امروزه بیش از همه‌چیز در جامعه ما بر آن تأکید می‌شود و اندیشمندان، دانشمندان و صاحب‌نظرانی که دغدغه توسعه پایدار دارند، به آن اشاره می‌کنند.

فرهنگ؛ دغدغه امروز اندیشمندان و صاحب‌نظرانبه گزارش ایکنا از لرستان، اقبال قاسمی‌پویا، عضو پژوهشکده تعلیم و تربیت کشور، شامگاه یک‌شنبه، 19 خردادماه در مراسم بزرگداشت حسین مهرداد، از مفاخر فرهنگی استان لرستان، گفت: موضوع فرهنگ مسئله‌ای است که امروزه بیش از همه‌چیز در جامعه ما بر آن تأکید می‌شود و اندیشمندان، دانشمندان و صاحب‌نظرانی که دغدغه توسعه پایدار دارند، به آن اشاره دارند.

وی با اشاره به این‌که فرهنگ را آموزش‌وپرورش بالنده می‌کند اما در آموزش‌وپرورش ما مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شوند، اظهار کرد: در حال حاضر ما در تناقضی گیر کرده‌ایم که ازیک‌طرف آموزش‌وپرورش به‌عنوان دکتر مداواگر مسائل اجتماعی و فرهنگی مطرح است اما از طرفی خود این مداواگر مریض است.

قاسمی با بیان این‌که همایش تجلیل از مفاخر یک عامل تربیتی است، اظهار کرد: در این شرایط که آموزش‌وپرورش مشکل دارد، این مفاخر هستند که می‌توانند نقش تربیتی خود را ایفا کنند.
این عضو پژوهشکده تعلیم و تربیت کشور با اشاره به این‌که آموزش و پرورش به‌عنوان یک نهاد اثرگذار نمی‌تواند به‌تنهایی کاری را از پیش ببرد، تصریح کرد: مشکلات آموزش‌وپرورش فقط زاده این نهاد نیست و نه‌تنها توسط خود آموزش‌وپرورش حل نخواهند شد بلکه بسیج عمومی می‌طلبد.

وی ادامه داد: تا عزمی عمومی در بین مردم و آموزش‌وپرورش و دیگر نهادها نباشد، نهاد رسمی آموزش‌وپرورش قادر نیست مشکلات خود را حل کند.

انتهای پیام

captcha