مفاخر فرهنگی لرستان شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3818118
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

مفاخر فرهنگی لرستان شناسایی می‌شوند

گروه فرهنگی ــ معاون ارشاد لرستان با تأکید بر این‌که باید در یک برنامه هدفمند مفاخر لرستان را شناسایی کنیم و سپس سعی کنیم سطح این مفاخر و گسترش شناخت از آن‌ها را توسعه دهیم، گفت: سعی کرده‌ایم در دو سطح مشاهیر و مفاخر لرستان را در سطح ملی به مردم بشناسانیم.

مفاخر فرهنگی لرستان شناسایی می‌شوندبه گزارش ایکنا از لرستان، ناصر دولتشاهی، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، شامگاه یک‌شنبه، 19 خردادماه، در همایش تجلیل از حسین مهرداد، از مفاخر و مشاهیر فرهنگی استان لرستان، گفت: لرستان امروز با دهه‌های پیش تفاوت عجیبی دارد چراکه توانسته خود را به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر عامه به ایران و دنیا معرفی کند.
وی با اشاره به این‌که لرستان از حیث شاخص‌های فرهنگی بسیار رشد کرده و با توجه به شاخص جمعیت پیشروترین استان در بخش چاپ کتاب است، اظهار کرد: امروز لرستان از حیث فرهنگی نیازمند یک حرکت کوچک است؛ اگر این استان را به‌عنوان پایتخت فرهنگ‌عامه معرفی کنیم، اقتصاد فرهنگ و هنر می‌تواند گره‌گشای اقتصاد ناکام این استان باشد.
دولتشاهی با بیان این‌که لرستان می‌تواند با هنرهای خود ازجمله موسیقی ازلحاظ فرهنگی و هنری استانی پیشرو در کشور باشد، تصریح کرد: ممالکی که امروزه توانسته‌اند مفاخر خود را به دنیا معرفی کنند، در بعد فرهنگی بسیار موفق بوده‌اند.
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان این‌که مفاخر دارای سه سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی هستند تأکید کرد: وظیفه مدیران فرهنگی تبدیل وضعیت مفاخر از سطح منطقه‌ای و ملی به سطح بین‌المللی است و اگر این کار انجام گیرد مفاخر ما به‌عنوان الگوی جوانان معرفی خواهند شد.
وی با تأکید بر این‌که باید در یک برنامه هدفمند مفاخر لرستان را شناسایی کنیم و سپس سعی کنیم سطح این مفاخر و گسترش شناخت از آن‌ها را توسعه دهیم، تصریح کرد: سعی کرده‌ایم در دو سطح مشاهیر و مفاخر استان لرستان را در سطح ملی به مردم بشناسانیم.

انتهای پیام

captcha