جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3818179
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان گیلان خواستار الگوسازی از بانوان شایسته این استان برای دختران جوان جامعه شد و بیان کرد: در این راستا جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار می‌شود تا این مفاخر را به جامعه گیلانی و ایرانی معرفی کنیم.

فاطمه رفیعی،‌ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، بر ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی از وضعیت زنان و خانواده به منظور بهره‌مندی استان از سرمایه انسانی و اجتماعی زنان در توسعه پایدار و متوازن تأکید کرد و گفت: تقویت نهاد خانواده و توان‌افزایی بانوان از سیاست‌های برنامه ششم توسعه است که با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی مشاهیر و نخبگان زن گیلان، افزود: تاریخ گیلان سرشار از بانوانی مبارز، بااستعداد و شجاع است که در عرصه‌های مختلف از نهضت مشروطه گرفته تا دفاع مقدس و هم‌اکنون در جبهه جنگ نرم فعال بوده، اما ناشناخته مانده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خواستار الگوسازی از بانوان شایسته گیلانی برای دختران جوان جامعه شد و عنوان کرد: در این راستا جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان برگزار می‌شود تا این مفاخر را به جامعه گیلانی و ایرانی معرفی کنیم.

رفیعی با بیان اینکه باید برای نسل جوان الگوسازی کرده تا دنباله‌رو الگوهای تحمیلی غرب نباشند، تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) بهترین الگو برای جوانان هستند که باید سیره و سبک زندگی این بزرگواران به درستی برای جامعه تبیین و نهادینه شود.

وی کاهش فعالیت‌های فرهنگی، تغییر سبک زندگی و بروز آسیب‌های اجتماعی را ناشی از الگویابی نادرست دانست و افزود: در معرفی الگوهای برجسته به جامعه کوتاهی کرده‌ایم و همین موجب تغییر در سبک زندگی ایرانی - اسلامی و بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده است.

مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه امروزه با خلاء برگزاری کرسی‌های معرفت‌شناختی اهل بیت(ع) در جامعه به ویژه در مراکز علمی و آموزشی مواجه هستیم، تاکید کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی را با محوریت معرفت‌شناختی اهل بیت(ع) و علمای دین دنبال کنیم تا الگوهای مناسب را به شیوه‌های جدید به نسل جوان ارائه دهیم.

رفیعی از سفر فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این سفر فرصت خوبی جهت بررسی مشکلات حوزه زنان و پیگیری مطالبات بانوان گیلانی است.

وی در ادامه به اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گیلان اشاره کرد و گفت: این طرح مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان است که با مشارکت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و جهاددانشگاهی گیلان اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه، ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو را از جنله اهداف طرح مذکور دانست و اضافه کرد: بالغ بر سه هزار زن سرپرست خانوار گیلانی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha